כתב אישום נגד ח"כ חנין זועבי על העלבת עובד ציבור

זועבי תודה, תורשע ותתנצל על שקראה לשוטרים ערבים "בוגדים, לירוק להם בפרצוף ולנקות בהם את הרצפה"

חנין זועבי / צילום: רויטרס
חנין זועבי / צילום: רויטרס

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ה') כתב אישום נגד ח"כ חנין זועבי בגין העלבת עובד ציבור. זועבי תודה ותורשע בעבירה, בהמשך להסדר שנחתם בין הצדדים, ולאחר תמיכתו של היועמ"ש יהודה וינשטיין בהסדר. 

על-פי ההסדר, זועבי תודיע כי היא מוותרת על כל טענה לחסינות או על כל טענה אחרת נגד הגשת כתב האישום, ולאחר הגשת כתב האישום תודה במיוחס לה ותורשע. כמו כן העבירה זועבי, בהתאם להסדר, התנצלות רשמית על מעשיה.

האירוע התרחש ביולי 2014, עת התקיים דיון בבית משפט השלום בנצרת להארכת מעצר של חשודים בהפרות סדר, שהתקיימו במגזר הערבי בנצרת בעקבות רצח מוחמד אבו חדיר בירושלים וכללו עימותים עם המשטרה. 

בדיונים אלה יצגו את המדינה השוטרים איהאב חדאד ובושור עמאר, חוקרי משטרה ממוצא ערבי. באחת ההפסקות מהדיונים שהו השוטרים וח"כ זועבי מחוץ לאולם בית המשפט יחד עם קהל של בני משפחות עצורים ועורכי דין שייצגו אותם, והיא קראה לעברם קריאות מעליבות.

זועבי קראה להם בוגדים וקראה לנידוי חברתי נגדם. "צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם... נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא לתת להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב, שיפחדו מאתנו. שיפחדו מה'שבאב' שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו, בשיא החוצפה, החוצפן. אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה?", אמרה.

"ההתבטאויות שלי היו על רקע המעצרים הקשים, נאמרו מתוך סערת רגשות בלבד, והן אינן מייצגות את הסגנון שלי או דרכי", כתבה זועבי במכתב ההתנצלות. "לא התכוונתי לפגוע באדם כלשהו. אני מצטערת על אמירת הדברים ומתנצלת בפני מי שנפגע. אירוע זה הוא מבחינתי חריג, כי התבטאויות לא נאותות אינן דרכי".