בעקבות הביקורת: חברת החשמל משנה את אסטרטגיית הפרסום

לאחר הביקורת על התנהלותה בסופה הגדולה באוקטובר, החברה תתמקד יותר בשירותים חדשים, נושאים תפעוליים ונושאי בטיחות - ופחות בפרסומות לשיפור התדמית ■ השקיעה בשנה האחרונה 16 מיליון שקל על פרסום

חברת החשמל משנה את אסטרטגיית הפרסום שלה, זאת בעקבות הביקורת הקשה שעלתה נגדה בסופה האחרונה. דירקטוריון החברה הנחה את ההנהלה לשנות את הפעילות כך שתתמקד יותר בשירותים חדשים, נושאים תפעוליים ונושאי בטיחות - ופחות בפרסומות לשיפור התדמית, כמו למשל סיפורים אישיים על העובדים. בשנה האחרונה השקיעה החברה 16 מיליון שקל על פרסום.

את הסופה באוקטובר האחרון קשה לשכוח. עובדי חברת החשמל החליטו לפתוח בשביתה איטלקית דווקא כשעשרות אלפי בתי-אב היו מנותקים מחשמל לכמה ימים. "אני מבין שהייתה פגיעה באמון הציבור", טען יו"ר הדירקטוריון, יפתח רון-טל, כמה ימים לאחר שהסתיימה הסופה. "קשה לנו להתנהל כשהאמון נפגע", אמר. והאמון אכן נפגע.

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר, האשימה את החברה וטענה כי זאת "בושה וחרפה לחברת החשמל על התנהלותם המבזה. 15 אלף תושבים מנותקים, על אף מזג-האוויר הסביר ועל אף הזמן הרב שעבר מאז תחילת הסופה".

לפיכך החליטה חברת החשמל לשנות את אסטרטגיית הפרסום שלה. בדיון שקיים הדירקטוריון הוחלט כי "בעקבות שינויי מזג-האוויר הגלובליים וההשלכה שלהם על אירועי מזג-האוויר בישראל, נדרשת פעילות פרסום אשר תכוון להכנת הציבור להשלכות פגעי מזג-האוויר". הדיון התקיים על רקע פנייה של רשות החברות הממשלתיות, שביקשה לבחון מחדש את מדיניות הפרסום של החברה.

החלטת הדירקטוריון קובעת כי החברה תמקד את מאמציה בפעילות פרסומית המשרתת באופן ישיר את ציבור הלקוחות, תוך הדגשת שירותים חדשים, נושאים תפעוליים ונושאי בטיחות. במסגרת זו ייכללו קמפיינים פרסומיים שיתמקדו בהיערכות למזג-אוויר חריג; במגוון אמצעי הקשר אותם מעמידה החברה לרשות לקוחותיה - בשגרה ובמיוחד בחירום; בשדרוג שירותים קיימים ובהפעלת שירותים חדשים; בכללי התנהגות בטוחה בסביבה חשמלית וכו'.

אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה בחברת החשמל, טען כי "שינויי האקלים הקיצוניים והזירה התחרותית המעמיקה מחייבים אותנו להיות יעילים וקשובים לצורכי הלקוחות בתנאים החדשים, תוך הדגשת שמירת הקשר עם הלקוח" .

לטענתו, "תבוצע התאמה באסטרטגיה שמנחה אותנו ובתוכניות העבודה הנגזרות ממנה, לרבות בתחום הפרסום".