צפו: מכונית חדשה שהוצגה השבוע ועוררה תדהמה גדולה

הצצה למכונית חשמלית חדשה שגנבה את ההצגה בתערוכת CES: כוללת תא נהג עם הגה מיוחד שבתוכו ניתן לשלב מכשיר סלולארי עם מערכת ניווט ואפליקציות שלוקחות פיקוד על הנסיעה באופן אוטונומי 

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית השנתית בלאס ווגאס כבר מזמן איננה שייכת רק למערכות אודיו ומסכי תלת ממד. יצרניות רכב רבות רואות בה הזדמנות להציג חידושים וטכנולוגיה וגם מכוניות עתירות ידע כמו הדגם המדהים של פאראדיי שנקרא אף אף זירו וואן. מדובר בדגם אב טיפוס חשמלי ואוטונומי ובתוכו נמצאים רכיבים ומערכות שישמשו את חברת פאראדיי לייצר מכונית סדרתית שימושית יותר שלדבריהם תאיים על המכירות של טסלה מודל אס היוקרתית.

מעצבי האף אף זירו מציגים את גרסתם לתא נהג סגור במכונית חד מושבית ספורטיבית עם מתלים המיועדים למרוצים ובנוסף המכונית עצמה בנויה מחלקים רבים שעשויים סיבי קרבון וחומרים מרוכבים אחרים שהם חזקים וקלי משקל. בתוך תא הנהג תגלו הגה מיוחד שבתוכו ניתן לשלב מכשיר סלולארי עם מערכת ניווט פעולה והוא זה שלוקח פיקוד על הנסיעה באופן אוטונומי. מאחורי ההגה תמצאו תצוגה אסימטרית של כל מערכות המכונית נתוני הנסיעה ועיצוב שכולו בלבן בשונה ממכוניות מרוץ מוכרות וזאת בכוונה להדגיש את הייעוד של המכונית החשמלית לנוע ללא פליטת מזהמים בכלל.

מנהל תחום התכנון של פאראדיי, ריצ'ארד קים, שחתום על עיצוב האיי 8 והאיי 3 של BMW אמר כי מדובר בפריצת דרך עולמית וחשף כי המכונית מצוידת בארבעה מנועים חשמליים בהספק כולל של אלף כוחות סוס והיא מאיצה מעמידה למאה קמ"ש בפחות משלוש שניות בדרך למהירות מרבית של 322 קמ"ש. החידוש האמתי המשמעותי הוא הפלטפורמה המודולארית שעליה בנויה המכונית והיא אמורה לשמש בעתיד לבניית דגמי סדאן וקרוסאובר חשמליים טהורים סדרתיים.