תחנת טלוויזיה בניו-זינלנד למגישות: "נא להיראות פחות מהממות"

במסמך תדרוך פנימי שנשלח לעובדים נאמר לכתבים ולכתבות: "אנו רוצים לראות סגנון לבוש יותר מעשי - לא סגנון מהמם עם קישוטים"

מגישת טלוויזיה / צילום: רויטרס
מגישת טלוויזיה / צילום: רויטרס

תחנת שידורי הטלוויזיה הממלכתית של ניו-זילנד, TVNZ, מבקשת מהכתבות ומהמגישות "להיראות פחות מהממות", ומהכתבים להיראות יותר גבריים, וזאת במסגרת קוד לבוש חדש ל-2016. עובדי החברה קיבלו תמונות של דוגמנים ודוגמניות רזים שממחישים את האופן שבו רוצים הבוסים שהעובדים ייראו.

במסמך תדרוך פנימי שנשלח לעובדים, ושעותק ממנו הגיע לידי "הראלד און סנדיי", נאמר לכתבים ולכתבות: "אנו רוצים להתחיל את השנה החדשה עם לוק קצת פחות רשמי - לוק ניו-זילנדי - ופירושו של דבר הוא להתלבש בהתאם לסיפור ולאירוע".

כמה מהכתבות זועמות על שנאמר להן לאמץ מראה פחות הורס, ועל ההתראה החריפה לכסות את זרועותיהן המעורטלות.

"כתבות - השינוי בהופעה שלכן הוא יותר מתוחכם", נאמר במסמך התדרוך. "אנו רוצים לראות סגנון לבוש יותר מעשי - לא סגנון מהמם עם קישוטים. כל מה שמסיט את תשומת-לב הצופה ממה שאתן אומרות אינו בא בחשבון. פירושו של דבר הוא יותר חצאיות ומכנסיים בצבעים סולידיים. הכלל הוא בלי זרועות מעורטלות. אבל עדיין יש מקום לז'קטים...".

כתבי One News מקבלים קצבת ביגוד בסך 3,000 דולר בשנה, וכתבות מקבלות קצבה נוספת בסך 1,500 דולר בגין עלויות איפור וטיפול בשיער.

לכתבים נאמר כי במסגרת קוד הלבוש החדש, הפרטים המקובלים הם "חולצות עם צווארון פתוח, שרוולים מופשלים (היכן שזה מתאים), ז'קטים (בהתאם למזג האוויר) ומכנסי כותנה או מכנסיים כהים".

כמו כן נאמר לעובדי TVNZ כי עליהם להיראות סמכותיים ואמינים ממש כמו הכיסוי החדשותי של תחנת הטלוויזיה, והתדריך מדגיש כי ההוראות החדשות "אינן בבחינת הזמנה לאמץ סגנון קז'ואל" או ללבוש בגדים שמתאימים לסוף השבוע ושקוצרים מחמאות. מסמך התדרוך מסתיים במשפט: "ייקח קצת זמן ללטש את הלוק הזה, אז בבקשה מכם, התייחסו באופן חיובי לכל ביקורת בונה".

דוברת TVNZ, ג'ורג'י הילס, אמרה כי צוות One News שותף ברעיונות, תוך דגש על הופעה לא רשמית, אך לא קז'ואלית. "ההתמקדות שלנו היא תמיד בסיפור, וחשוב שההופעה של הכתבים לא תמשוך תשומת-לב מהסיפור. אנו מעודדים את הצוות שלנו לשאוב השראה מהמקום שממנו הם מדווחים", אמר הילס. "הלוק החדש פשוט משקף את התגברותה של הגישה הלא רשמית בניו-זילנד כלפי הלבוש בעבודה".

TVNZ מתיחסת ברצינות גם לאופן שבו היא מלבישה את מגישי התוכניות באולפנים, וב-2014 היא השקיעה 111,199 דולר בארון הבגדים שלה.