אופנועים יורשו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית בת"א

מדובר בפיילוט שייכנס לתוקף ב-1 בפברואר וייער ערך כחצי שנה ■ במסגרת הפיילוט, יורשו לנסוע אופנועים וקטנועים במספר מקטעי נת"צ בתל-אביב, בהם רחוב אבן גבירול, דרך נמיר ועוד ■ ישראל כץ: "בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות"

פקק באיילון / צילום: תמר מצפי
פקק באיילון / צילום: תמר מצפי

משרד התחבורה הכריז היום (ראשון) כי החל ב-1 בפברואר יורשו אופנועים וקטנועים להשתמש בנתיבי התחבורה הציבורית ב תל אביב. על פי הודעת המשרד, מדובר בפיילוט (ניסוי) שיימשך כחצי שנה ואם יוכתר כהצלחה, יורחב לערים נוספות בישראל. שר התחבורה ישראל כץ: "אחרי תקופת מבחן קצרה, ואני מקווה מוצלחת, בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות", כך כץ.

הרחובות בהם אושרה הרכיבה בנת"צ הם בין ז'בוטינסקי לפנקס (לכיוון צפון), רחוב אבן גבירול, בין מלכי ישראל לשאול המלך (לכיוון דרום), רחוב המסגר בין רחוב יצחק שדה לרחוב ה רכב (לכיוון דרום), דרך נמיר (לכיוון צפון), בין תחנת דלק רמת אביב עד רחוב איינשטיין ודרך נמיר (לכיוון דרום), בקטעים שבין רחוב רוקח ליהודה המכבי ויהודה המכבי-ההלכה. במקביל, נבחנת אפשרות לאפשר נסיעה של אופנועים בנת"צ לאורך כל דרך נמיר ואבן גבירול ברצף. בסך הכול, כולל הניסוי ששה נתיבי וארבעה צמתים.

בנוסף לכך, תותר נסיעה של אופנועים וקטנועים בצמתים הבאים: רחוב אבן גבירול-כיכר רבין (לכיוון דרום) לפני הצומת, רחוב אבן גבירול-ז'בוטינסקי (לכיוון דרום) לפני הצומת, דרך נמיר עד רחובות עגנון ולבנון (לכיוון צפון) לפני הצומת ורחוב אבן גבירול-יהודה המכבי (לכיוון צפון), אחרי הצומת.

הפיילוט ייבחן על ידי סגל מקצועי שמורכב בחלקו מצוותים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה , ד"ר שי סופר. בין היתר, יבדק נפח התנועה ומהירויות הנסיעה, השפעתו על הולכי הרגל , וזאת על ידי שימוש במצלמות קבועות ובמצלמות מעקב של הערייה. משטרת התנועה תבצע אכיפה נרחבת בנתיבי הנת"צ לכל אורך המבחן.

כאמור, אם ניסוי זה יסתיים עם תוצאות טובות, יורחב גם לערים אחרות בישראל.