מסתמן: השריפה במשרדי "בצלם" - בעקבות קצר חשמלי

(עדכון) - בכיבוי והצלה מעריכים כי האש שפרצה במשרדי הארגון לזכויות אדם בירושלים, שבה נפגע קל אדם אחד משאיפת עשן, לא הוצתה בזדון ■ צוות חקירה מיוחד הוקם לחקירת נסיבות האירוע

מסתמן כי השריפה שפרצה במשרדי "בצלם" נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי. כך עולה הבוקר (ב') מחקירה ראשונית של כוחות כיבוי והצלה.

קודם לכן דווח כי הנזק שנגרם למשרדי בצלם כתוצאה מהשריפה שפרצה אמש בבניין שבו הם שוכנים בירושלים, מקשה מאוד על החקירה. המשרדים היו סגורים בעת השריפה. חמישה צוותי הכיבוי שהוזעקו למקום פרצו פנימה וגילו כי מקור האש היה בתוך משרדים, דבר שהעלה באותו הזמן את החשד שמישהו פרץ למקום.

השריפה כובתה כעבור שעה קלה. מהמבנה חולצו כמה עובדים, ובהם אדם אחד שנפגע קל משאיפת עשן ופונה על ידי מגן דוד אדום לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. צוות חקירה מיוחד הוקם לבדיקת נסיבות פרוץ השריפה.

המשרדים נמצאים בבניין בשכונת מקור חיים בבירה, ובו שוכנים גם רשות העתיקות ובית כנסת. מבצלם נמסר כי בשעה שפרצה ה שריפה לא היה איש במשרדי הארגון, שמשרדיו נסגרים בערך בשעה 18:00. מכבי האש פינו לכודים מקומות עליונות בבניין, שאינם עובדי בצלם. בארגון הבהירו כי "הנזק שנגרם למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן".

שרית מיכאלי, דוברת הארגון, אמרה כי חבריו "מחכים למידע מוסמך מחוקרי הדליקות ומהשוטרים, מחכים לשמוע על הסיבות לשריפה אך לא יודעים מתי תסתיים הבדיקה". היא הוסיפה כי ברצונה "להיות זהירה, כי בצלם חרט על דגלו היצמדות לעובדות ודיווח אמת". עם זאת, הדגישה כי "אם יתברר שאכן מדובר בהצתה יש להבין שהיא חלק מגל ההסתה הממשלתית וההכפשות של ארגוני זכויות אדם".

מיכאלי הסבירה כי היא "מתכוונת לכך שהממשלה וגופים הקשורים אליה מכפישים ישראלים שלא מסכימים ליישר קו עם המדיניות של השלטון, ואף מסיתים נגדם. הם מגנים את מי שחושב אחרת ומבקר את הכיבוש". לדבריה, "בבצלם רואים כל מיני פעולות חקיקה וניסיונות של פוליטיקאים להתסיס את האווירה, במקום שירגיעו ויפגינו מנהיגות".