שף "פרונטו": משפ' דנקנר חצתה קו אדום בהשפלת המלצרית

דיוויד פרנקל ל"תוכנית חיסכון": "אני מאוד מתנצל על הפוסט שפרסמתי בפייסבוק, אבל לא על הדרך שבה הגבתי במסעדה. לא ניסיתי לעשות שיימינג לנוחי דנקנר"

נוחי דנקנר ודיוויד פרנקל / צילום: איל יצהר גל דרן
נוחי דנקנר ודיוויד פרנקל / צילום: איל יצהר גל דרן

השף דיוויד פרנקל ממסעדת "פרונטו", שגירש בסוף השבוע את נוחי דנקנר ומשפחתו מהמסעדה ואף התפאר על כך בפוסט באינסטגרם, מתנצל על העלאת הפוסט אך לא על האירוע עצמו וממשיך לטעון כי דנקנר ומשפחתו התנהגו באופן לא הולם, ולכן הוא נאלץ לבקש מהם לעזוב.

פרנקל פרש את הצד שלו בראיון ל"תוכנית חיסכון" בערוץ 2: "מהרגע שמשפחת דנקנר הגיעה למסעדה התחילו אי-נעימויות בעניין השולחן שהם הזמינו. שמרנו להם שולחן מכובד שאנחנו שומרים ללקוחות החשובים שלנו, אבל דנקנר אמר שמבחינתו אם לא מחליפים לו את השולחן הזה, הוא פשוט יקום וילך. המסעדה הייתה מלאה, ולא היינו יכולים להעביר אותו שולחן, גם אם היינו רוצים.

"זה התחיל ככה והמשיך ביחס לא הולם, יחס מזלזל ועלבונות כלפי צוות העובדים. אני לא רוצה להיכנס לפרטים, אבל רק אומר שאף בעל עסק לא היה נותן שידברו לעובדים שלו ככה. בסופו של דבר זה גם נגמר באיזו החזרה של מנה, שעוד פעם - אין שום בעיה להחזיר מנה, לא על זה נוצר כל הפיצוץ... המנה נבדקה, והמלצרית חזרה לשולחן עם תפריטים כדי שיבחרו מנות אחרות, אבל אז כבר ההשפלה כלפיה חצתה את הקו האדום.

"בשלב כבר החלטתי שאני יוצא אליהם לשולחן ואומר להם שאני מבין שהם לא אוהבים את השולחן ושיש להם בעיות עם השירות, אבל מבחינתי יש קווים אדומים שלא עוברים ובכלל זה יחס משפיל לעובדים. אמרתי להם שהם לא יהיו צריכים לשלם את החשבון, שמבחינתי אני מזמין אותם לארוחה הזו, רק שיסיימו את המנות שלהם וילכו. המשפחה אכן שילמה את החשבון המלא, וקמה והלכה".

לגבי הפוסט בפייסבוק שגרר תגובות נזעמות, פרנקל אמר: "אני מאוד מתנצל על הפוסט שפרסמתי, זה לא היה במקום ולא היה מכובד. בסופו של דבר, לא היה כאן איזה ניסיון לעשות שיימינג לבן אדם, זה גם נעשה מתוך סערת רגשות. מיד אחרי שנוחי התקשר אליי והתנצל מכל הלב על ההתנהגות שלו באירוע הזה, הורדתי את הפוסט. הוא ביקש ממני להעביר את התנצלותו למלצרית, וכך נעשה. קיבלתי תגובות נוראיות על הפוסט, לצערי השיימינג עבר אליי. אני מתנצל כלפי משפחת דנקנר על הפוסט עצמו, אבל לא חושב שאני צריך להתנצל על הדברים שאמרתי להם בשולחן, במסעדה".