התקדמות נוספת לאלביט מערכות ואינוויקטוס במרוץ לרכישת תעש

בשבוע וחצי הקרובים עתידות אלביט מערכות ואינוויקטוס להגיש לרשות החברות הממשלתיות את הצעותיהן הכספיות לרכישת החברה, וזאת במסגרת לוחות הזמנים שנקבעו להליך ההפרטה של תעש. מחיר המינימום למכירת החברה נקבע על 1.1 מיליארד שקל

תע"ש / צילום: תמר מצפי
תע"ש / צילום: תמר מצפי

אלביט מערכות ואינוויקטוס שבבעלות פלקסטרוניקס האמריקנית הגישו היום (ב') לרשות החברות הממשלתיות את מסמכי המכרז לרכישת התעשייה הצבאית (תעש) מהמדינה.  שתי החברות הגיעו אל הישורת האחרונה במרוץ על רכישת החברה.

הקבוצה המשותפת לאנשי העסקים סמי קצב ומאיר שמיר לא הגישה את המסמכים לרשות החברות וזאת לאחר שבשבוע שעבר היא הודיעה לבורסה על פרישתה מהמרוץ לרכישת החברה.

בשבוע וחצי הקרובים עתידות אלביט מערכות ואינוויקטוס להגיש לרשות החברות הממשלתיות את הצעותיהן הכספיות לרכישת החברה, וזאת במסגרת לוחות הזמנים שנקבעו להליך ההפרטה של תעש. מחיר המינימום למכירת החברה נקבע על 1.1 מיליארד שקל.

התקדמות הליכי המכרז למכירת תעש נעשית כשבמקביל מבקר המדינה, יוסף שפירא, הודיע על בדיקה שהוא מקיים, בעקבות תלונות שהגיעו אליו על אופן ניהול הליך ההפרטה של החברה. זאת, על רקע טענות להטיות לכאורה של המכרז מצד גורמים במשרד הביטחון ובמשרד האוצר.

מוקדם יותר היום נפגשו מנכ"ל האוצר, שי באב"ד ומנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב עם המבקר שפירא. במהלך הפגישה, הבהירו לו השניים את עמדותיהם בנוגע להתנהלות המכרז. במשרד המבקר אישרו את קיום הפגישה. שם אמרו כי משרד האוצר ימסור בימים הקרובים את עמדתו למבקר בצורה סדורה וזאת, כשמבקר המדינה ער ללוחות הזמנים שנקבעו לתכנית ההפרטה של תעש.