הכי הזוי: כך נראה הנשק הסודי של פוטין במלחמה בטרור

בעקבות המערכה נגד דאע"ש: כוחות הביטחון הרוסיים מאמנים בימים אלה בצורה ייחודית אלפי חולדות לצורך המלחמה בטרור ומניעת פיגועים ברחבי המדינה ■ כך נראה צבא החולדות הרוסי בפעולה

עכברוש יוצא משירותים, ביוב, הרכבת הקלה / צילום: נשונל ג'יאוגרפיק
עכברוש יוצא משירותים, ביוב, הרכבת הקלה / צילום: נשונל ג'יאוגרפיק

החולדה היא חיה שרבים ממהרים לזלזל בה, למרות שהיא נהנית מתכונות טבעיות מרשימות מאוד; מתברר שחוש הריח של המכרסם מדויק אף יותר מזה של כלב ושהוא מסוגל לזהות ריחות ממרחק רב בקלות. את התכונה הזו בדיוק מקווים לנצל כוחות הביטחון הרוסיים, "המאמנים" אלפי חולדות לצורך המלחמה בטרור ומניעת פיגועים ברחבי המדינה בעקבות המערכה נגד דאע"ש בסוריה.

החוקרים לא ממש מתאמצים לשכנע את החולדות לשתף פעולה. התהליך מתחיל בהשתלת שבב המנטר את גלי המוח של המכרסם, ומשדר אותם למפעיל שמסוגל לזהות באמצעות תוכנת מחשב מתי החולדה זיהתה חומר נפץ או אדם חי. הצעד הבא הוא אימונים, הנמשכים כשלושה חודשים, בסופם אמורה החולדה לזהות בקלות חומרי חבלה, ולפעול בזריזות באיתור מיקומם ואפילו הצלת אנשים חפים-מפשע שנותרו בזירה.

מאחר ואורך החיים הצפוי לחולדה עומד על כשנה אחת בלבד, תידרש השקעה לא מעטה על מנת לאמן אלפי מכרסמים בכל רגע נתון, כדי שיוכלו להגן על האומה הרוסית. מנהלי הפרויקט משוכנעים שהמאמץ ישתלם, מאחר והחיה מסוגלת למצוא את דרכה דרך מחילות נסתרות וצרות שאף אדם או כלב לא מסוגלים לזחול דרכן.

זו אפילו לא הפעם הראשונה שבה מגויסים מכרסמים למטרות אבטחה: ניסויים דומים כבר נערכו ברבות ממדינות אפריקה, לצורך זיהוי מוקשים, ותאמינו או לא גם בישראל נבדק שימוש בעכברים לצורך אבטחת המטענים בנמל התעופה בן-גוריון.