הסטארט-אפ הישראלי שגייס 28 מ' ד' בהובלת ג'ונסון אנד ג'ונסון

V-Wave, שפיתחה מכשיר לטיפול בחולי אי-ספיקת לב, השלימה סבב גיוס נוסף ומדווחת כי 30 חולים טופלו כבר באמצעות המכשיר שלה ■ ההשקעה השנייה בוצעה בחברת קרטיהיל (CartiHeal) אשר גייסה 15 מיליון דולר 

ביומד / צילום: שאטרסטוק
ביומד / צילום: שאטרסטוק

תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון (J&J), אשר פעיל בכל תחומי המכשור הרפואי והתרופות ממשיך להביע אמון בזירת הביומד בישראל. החברה אשר נסחרת לפי שווי של כ-270 מיליארד דולר הודיעה ביממה החולפת על שתי השקעות בחברות ישראליות בהיקף כולל של 43 מיליון דולר, זאת בהמשך לכ-20 השקעות שביצע התאגיד בחברות כחול לבן בעשור האחרון.

ההשקעה הגדולה יותר שביעה ג'ונסון אנד ג'ונסון היא בחברת V-Wave אשר גייסה 28 מיליון דולר. ג'ונסון הובילה את הסבב והשתתפו בו גם קרן BRM, פונטיפקס ומשקיעים נוספים. הסטארט-אפ V-Wave אשר נוסד בשנת 2009 מפתח טיפול לאי ספיקת לב. במהלך שנת 2014 הודיעה החברה כי השתילה לראשונה מסתם בליבו של חולה אשר סבל מאי ספיקת לב. את החברה הקימו יעקב ניצן, ד"ר גדי קרן וד"ר אשר שמולביץ'. החברה מעריכה כי הטיפול שלה במחלה עשוי לשפר ולהאריך את חיי החולים.

ההשקעה השנייה של ג'ונסון אנד ג'ונסון בוצעה בחברת קרטיהיל (CartiHeal) אשר גייסה 15 מיליון דולר. גם במקרה הזה ג'ונסון הובילה את הסבב לצד המשקיעים הקיימים בחברה בהם אלרון, אקסלמד ואחרון. קרטיהיל שהוקמה בשנת 2009 מפתחת שתל לטיפול בפגיעות סחוס ושחיקת סחוס. החברה מעריכה כי השוק של טיפול בפגיעות סחוס והחלפות מפרקים מגלגל מיליארדי דולרים בכל שנה. 

אורי גייגר, מייסד ושותף בקרן אקסלמד ודירקטור בקרטיהיל, מסר: "סבב הגיוס הנוכחי מעיד על מחויבות המשקיעים לחברה ולמציאת פתרון למחלה ועל שביעות רצונם מהתקדמות קרטיהיל ומהשינוי המהפכני שמביא עימו הפתרון של החברה בטיפול בפגיעות סחוס ובשחיקת סחוס".