אתרי האופנה שכדאי לכם להכיר בארץ ובחו"ל

3.5 מיליון חבילות לערך נמסרו מדי חודש ב-2015 לרוכשים מוצרים אונליין ■ איזה אתר עושה מבצעים מיוחדים לישראלים, איפה מתחבאות המציאות, ומי עומד מאחורי המיזם שמאפשר למדוד לפני שמשלמים?

3.5 מיליון חבילות לערך נמסרו מדי חודש ב-2015 לרוכשים מוצרים אונליין, וההערכות הן כי 50% מהן אלה פריטי אופנה. איזה אתר עושה מבצעים מיוחדים לישראלים, איפה מתחבאות המציאות, ומי עומד מאחורי המיזם שמאפשר למדוד לפני שמשלמים? הנה האתרים שכדאי להכיר, חוץ מ-Next שכבר כבש את כיס הישראלים: 

אתרים בינלאומיים

Modcloth.com

האתר החביב על פאשניסטיות הוקם ב-2002 על-ידי שתי סטודנטיות בסן פרנסיסקו, ארה"ב, ומאז צמח ל-350 עובדים המשרתים גולשים מעשרות מדינות.

■ המיוחדים: בכל קטגוריה מוצעים עשרות דגמים של מאות מעצבים לצד קו האופנה של האתר עצמו. יש כאן המון פריטי וינטג' וסגנונות מיוחדים, בעיקר לנשים, בטווח רחב של מידות.

■ מבצעים: האתר מציע שליחת התראות מוקדמות באמצעות אפליקציה מוצלחת למדי ומזמין את הגולשות לשתף תמונות שלהן עם הפריטים שנרכשו. אם פריט מבוקש אזל, באתר מבטיחים לנסות לאתר למי שתשגר מייל עם בקשה מיוחדת.

■ מחירים: הטווח הוא רחב. מחיר שמלה יכול למשל לנוע מ-30 עד 400 דולר, וחצאיות וחולצות אפשר למצוא ב-30 דולר ויותר. לאורך העונה, כמובן, יוצעו פריטים בהנחות משתנות.

■ משלוחים: משתנים בהתאם לסל הקנייה ולדפוס השילוח הרצוי. לדוגמה: עבור חצאית שמחירה 50 דולר דמי השילוח הם 16 דולר בדואר ו-34 דולר בפדקס.

■ השורה התחתונה: זו הכתובת לפריטים מיוחדים. הדגש הוא על המוצר ופחות על מחיר משתלם.

Asos.com

ראשי-התיבות של שם האתר, שהוקם ב-1999 בבריטניה, הם As Seen On Screen. כיום האתר משווק פריטים של 800 מעצבים ומותגים מוכרים יותר או פחות ל-240 מדינות ברחבי העולם, וישראל מדורגת בין 15 המדינות הראשונות בהיקפי הקנייה.

■ המיוחדים: מבחר אינסופי של פריטי אופנה לגברים ולנשים בטווח של מידות, מחירים, סגנונות וגילים. מלבד פרטי אופנה, האתר מציע אפליקציה להזמנה אונליין ומגזין אופנה. לקהל הישראלי יש גם מבצעים ייחודיים. כך, למשל, בקנייה של יותר מ-50 ליש"ט ניתן להקליד את הקוד israel18 ומקבלים הנחה של 18% ובחג שבועות יש סיילים על פריטים לבנים. באתר יש גם מחלקת אאוטלט מפוארת של מותגים בהנחות של עד 70% ומרקט פלייס, פלטפורמת מכירה של פרטי מעצבים ווינטאג' בריטיים.

■ משלוחים: חינם בקנייה של 20 ליש"ט ויותר, ו-3 ליש"ט בקנייה בסכום נמוך מזה. משלוח אקספרס עולה 10 ליש"ט. מעת לעת יש מבצעים על דמי המשלוח.

■ השורה התחתונה: האתר מפרגן לישראלים בהנחה מיוחדת וסיילים מוצלחים בימים אלv ממש, ולכן כדאי ושווה לשוטט בו.

Shopbop.com

לפני 15 שנה, כשהאתר עשה את טבילת האש שלו בעולם האונליין, הוא התמקד בג'ינסים, אבל הרבה בגדים זרמו מאז וכיום האתר, שנרכש ב-2006 על-ידי אמזון, מציע פריטים של עשרות מותגי אופנה מובילים לגברים ולנשים. טווח המחירים רחב במיוחד: הוא יכול להתחיל ב-20 דולר לפריט ולטפס לכמה אלפי דולרים לשמלת ערב נוצצת של ורסאצ'ה, לדוגמה.

■ המיוחדים: מאחורי לשונית הסייל, ובעיקר בקטגוריית ההנחות של 70% ויותר, מסתתרות המציאות (באופן יחסי כמובן). כך, למשל, תוכלו לרכוש תיק של מארק ג'ייקובס ב-250 דולר (אחרי 50% הנחה) או שמלה של ויקטוריה בקהאם ב-370 דולר במקום ב-1,225 דולר.

■ משלוחים: 10 דולר בקנייה בסכום של עד 100 דולר, חינם בקנייה בסכום של 100 דולר ויותר.

■ השורה התחתונה: זה המקדש המקוון לחובבות המותגים - ממעצבים מקומיים ועד מותגי-על.

Net-a-porter.com

האתר הבריטי שהושק בשנת 2000 ביסס את מעמדו כבית למותגי העל בעולם האונליין. ב-2015 מוזגה קבוצת נט-אה-פורטה עם קבוצת Yoox המחזיקה אתר אופנה למכירות אונליין מכובד משל עצמה.

■ המיוחדים: באתר מכוונים גבוה במותגים ובמחירים. כדאי תמיד לפתוח את השיטוט בלשונית הסייל, אבל גם בה המחירים בהתאם לשמות המעצבים. למשל, תיקים של איב סן לורן נמכרים ב-600 ליש"ט ושמלת תחרה של דולצ'ה וגבאנה נמכרת ב-1,000 ליש"ט.

■ משלוחים: 20 ליש"ט (כ-115 שקל). מעת לעת מציע האתר מבצעים של משלוח חינם.

■ השורה התחתונה: אם כוס התה שלכם היא מותגי-על יוקרתיים, כדאי להתעדכן בהיצע הגדול של האתר. נזכיר גם את theoutnet.com מבית נט-אה-פורטה, אאוטלט מותגים עם שמות נוצצים, מאלכסנדר וונג עד ולנטינו.

אתרים ישראליים

Ladila.co.il

שני דברים מייחדים את האתר הישראלי שהוקם ב-2013: האחד הוא שהפריטים בו הם מתוצרת הארץ, והדבר האחר הוא שבאחרונה יצא האתר במיזם שאמור להסיר חסם קנייה רציני - היעדר האפשרות למדוד את הפריטים: הרעיון הוא שבוחרים פריט באתר, משאירים פרטי כרטיס אשראי לפיקדון, שליח מגיע (חינם) עם הפריטים ומשאיר אותם למדידה למשך 48 שעות, ומה שלא רוצים - יישלח חזרה עם השליח, ועל מה שתשאירו אצלכם תחויבו. החיוב הוא רק לאחר המדידה.

■ המיוחדים: רוב הפריטים הם בגדי קז'ואל (בעיקר בגוונים חלקים) בטווח מחירים של 70-350 שקל.

■ משלוחים: חינם באמצעות שליח (ל-3 פריטים ויותר), כולל במקרים של החזרה. 29 שקל למשלוח בזמן סייל או לרכישת פריט בודד.

■ השורה התחתונה: התשלום לאחר המדידה, המשלוח חינם והפרגון לתוצרת מקומית יוצרים תרכובת מוצלחת.

Belleandsue.co.il

למרות השם החו"לי, מאחורי האתר החלוצי עומדות האחיות ענבל ועדי בוסיבא. האווירה החו"לית אינה רק בשם, היא ניכרת גם במותגים ובפריטים שהאתר מציע, ובהם Cheap Monday משבדיה, מותג התיקים הניו-יורקי STATE, בייסיק אפרל הדני, סניקרס של ניו-באלאנס ועוד. לצד אלה, האתר מקיים שיתופי-פעולה מקומיים, למשל עם מותג התיקים מדוזה או מותג בגדי הים דיווה. חנות הדגל שבה נמכרים הפריטים ממוקמת ברחוב שינקין בתל-אביב.

■ המיוחדים: תמצאו פה פריטים מיוחדים רבים, גם לבית וגם אקססוריז. הפריטים לרוב אינם ממוקמים על סקאלת הזולים, ומחיריהם נעים בין 100 שקל ל-500 שקל. רוב הג'ינסים, למשל, נמכרים ב-350 שקל.

■ משלוחים: חינם בדואר רשום. בקנייה בסכום של יותר מ-300 שקל - חינם באמצעות שליח.

■ השורה התחתונה: חו"ל זה כאן, ומי שחייבת לראות את הפריטים לפני שהיא קונה, יכולה לשים פעמיה לרחוב שינקין בתל-אביב.

סטייל ריבר

האתר הוותיק משמש היום פלטפורמה למכירה של מוצרים בטווח רחב - מותגי בישום, מותגי ספורט, בגדי מותגים ממחסן היבואן (יבוא מקביל), לצד פריטי אופנה של מעצבים בינלאומיים ומעצבים מקומיים. עד סוף ינואר מארח האתר את בוטיק המעצבים, שבו מציגים שורה של מעצבים ישראלים דוגמת פיו פיו ומיס גיישה פריטים בהנחה (גם מקולקציות הקיץ). בסגנון המשביר לצרכן וברוח ההנחות של ינואר, קיימים מבצעי הנחה על הנחה: לדוגמה, 70% הנחה ועוד 20% אקסטרה.

■ המיוחדים: יש כאן היצע גדול של פריטים, והוא כולל גם הפתעות ביבוא מקביל, למשל תיקים של לונגשאמפ ב-250 שקל או תיקים של מייקל קורס.

■ משלוחים: חינם בקנייה בסכום של 200 שקל ומעלה. בקנייה בסכום נמוך מזה: 24 שקל לשליח או 15 שקל לדואר רשום.

■ השורה התחתונה: לפני שעוברים לאתרים בחו"ל, שווה לבדוק מה יש לסטייל ריבר להציע.

Adikastyle.com

לאחרונה רכשה קבוצת גולף את אתר עדיקה שהוקם ב-2012, וזה בא לידי ביטוי בלשונית חדשה המציעה פריטים לבית. חלקם ודאי יהיו מוכרים למי שמבקר בסניפי גולף. החודש גם נפתח שואו רום (ברחוב קרמינצקי בתל-אביב), שניתן להתרשם בו מהפריטים, לאסוף ולרכוש במקום. האתר עצמו מציע פריטי אופנה עדכניים, כולל נעליים (גם של מותגים כמו ואנס וד"ר מרטנס) ותיקים.

■ המיוחדים: בכל קטגוריית חיפוש אפשר להתרשם מסקאלת המחירים (בביגוד, למשל, עד 300 שקל) ולמיין בהתאם. המחירים הוגנים למדי (ג'ינסים, לדוגמה, אפשר למצוא ב-150 שקל). כמו כן, יש כאן היצע מכובד למידות גדולות (עד מידה 50).

■ משלוחים: חינם בדואר, 5 שקלים למשלוח עד הבית.

■ השורה התחתונה: יש מציאות, שווה לבדוק.

טיפים לקנייה יעילה

1. הימנעו מהפתעות מיסוי: הפטור ממס תלוי במחיר החבילה (פטור מלא ניתן לחבילות של עד 75 דולר, לא כולל דמי המשלוח). אם העסקה היא במטבע שאינו דולר כדאי לקחת מרווח ביטחון שעשוי להתקזז לאחר המרת המטבע על ידי המכס לשער הדולר. בחבילות שערכן 75-500 דולר משלמים מע"מ ומס קנייה המשתנה בהתאם למוצר. מחשבונים כמו זה שבאתר "קנה לי" יאפשרו לכם לחשב מראש.

2. קבלו כסף חזרה: האתר Cashback מציע החזר כספי על קנייה באתרים בחו"ל ובארץ (למשל Asos, boohoo, M&Co). ההרשמה לשירות היא חינמית ושיעור ההחזר נע בין 2% ל-10%.

3. הכירו היטב את המידות שלכם. רצוי להיעזר לשם כך בטבלת מידות בינלאומית המפרטת גדלים בסנטימטרים.

4. כל האתרים מציעים שירות החזרות אבל מדובר בכאב ראש שידרוש מכם לגשת לדואר ולשלוח חבילה (על חשבונכם). לכן בדקו היטב את תכולת הסל לפני התשלום.

5. שילוח: במשלוחים מחו"ל לרוב לא ניתן לקבוע את חברת השילוח, ויש בזה יתרון וחיסרון: מצד אחד במשלוח דרך הדואר לא צפויות הפתעות של תשלומים נוספים, אבל מצד אחר עלול להיות עיכוב רב. אם נתקלתם במוכרים שלא משגרים לישראל או בדמי משלוח גבוהים מדי, אפשר להיעזר באתרים כמו buy2usa או Mustop המבצעים שילוח דרך כתובת בארה"ב, אבל מומלץ לחשב מראש את עלויות השילוח, לעתים מדובר בשילוח כפול וזה מייקר את העסקה.

6. הרשת משופעת באינספור אתרים, ולכן כדאי לקבל המלצות מקבוצות של קונים (דוגמת מאמאזון בפייסבוק). כמו כן מומלץ לקרוא חוות דעת של גולשים אחרים ולחפש את המוצרים שקיבלו את חוות הדעת הטובות ביותר.

7. השוואת מחירים היא חובה, גם במשלוח. אל תתקבעו על האתר הראשון שבו מצאתם את מבוקשכם. אתרים כמו zipy.co.il מציעים תוצאות חיפוש רוחביות מאתרים בינלאומיים.

המספרים של קניות ברשת
 המספרים של קניות ברשת