מנכ"ל דורי בניה אסף מור התפטר שנה וחצי לאחר ששב לתפקיד

עזיבתו של מור מגיעה ימים ספורים לאחר שדורי בניה הודיעה על התפטרות אבי ורטהיים מתפקידו כיו"ר החברה, והחלפתו באריה מינטקביץ'

נמשכים הזעזועים בחברת הנדל"ן דורי בניה, מקבוצת גזית גלוב, שעדכנה הבוקר על התפטרות המנכ"ל אסף מור. בדורי לא פירטו לגבי סיבות ההתפטרות, וציינו כי מור צפוי להשלים קדנציה של שנתיים בתפקיד ולהיפרד מהחברה בעוד כחצי שנה, בחודש יולי הקרוב.

ההתפטרות של מור מגיעה ימים ספורים לאחר שדורי בניה הודיעה על התפטרות אבי ורטהיים מתפקידו כיו"ר החברה ומינוי אריה מינטקביץ' במקומו, צעד שגרם להתפטרות הדירקטור שמואל סלבין, מתפקידו כדירקטור חיצוני. עוד עדכנה הבוקר דורי על מינויו של אריה עובדיה כדירקטור בלתי תלוי בחברה.

מור חזר לעמוד בראשות דורי בניה לפני כשנה וחצי, ביולי 2014, אחרי שכבר ניהל את החברה בין השנים 2008-2011. בעת מינויו בקבוצה הביעו תקווה כי כמי שליווה את מייסד קבוצת דורי, אורי דורי, עוד מתחילת שנות ה-90, הוא יוכל לסייע בהצלת החברה ובהתמודדותה עם הכאוס הפיננסי והניהולי שהתגלה בה.

התסבוכת שאליה נקלעה דורי בניה נולדה בעקבות כשלים חמורים שנמצאו בהערכת העלות העתידית של פרויקטים שמקימה דורי עבור יזמי נדל"ן ברחבי הארץ. כשלים אלה גררו את החברה להפסדי עתק של מאות מיליוני שקלים ורק תמיכה אגרסיבית של בעלת השליטה, גזית גלוב - הן בדורי בניה והן בחברה האם שלה, קבוצת דורי, בהיקף המגיע כבר ל-750 מיליון שקל - מנעה את קריסתן של שתי החברות.

בתוך כך, דורי בניה גם עדכנה אמש כי אחד מהיזמים שהזמין ממנה עבודה בפרויקט להקמת 65 דירות במרכז הארץ, בגינו מתנהלים הליכי בוררות בין הצדדים, הגיש בקשה לחילוט ערבויות בנקאיות שהועמדו לטובתו על ידי החברה במסגרת הפרויקט, בסכום כולל של כ-10 מיליון שקל. בדורי ציינו כי החברה תפעל למניעת חילוט הערבויות וכן כי היא הגדילה את סכום התביעה שהגישה נגד היזם ל-35 מיליון שקל.

היזם טוען לנזקים שונים שנגרמו לו בגין איחורים לכאורה במועד השלמת העבודות בפרויקט ומנגד בדורי טוענים לתשלום לא מלא שהתקבל ממנו, עבודות נוספות שדרש בניגוד להסכם ונזקים שנגרמו לחברה בגין זאת. מור הוא המנכ"ל השלישי שעוזב את דורי בניה מאז 2013 אז עזב אותה יהודה בראון שהחליף את מור בתפקיד ועמד בראשה כשנה וחצי. קצת יותר משנה לאחר מכן, מחליפו של בראון, אריק וילנסקי, החליט גם הוא להתפטר מתפקידו כמנכ"ל החברה, ואז חזר מור לאחוז במושכות.

דמי ניהול של 110 אלף שקל בחודש

בתפקידו כמנכ"ל דורי בניה נהנה מור מדמי ניהול חודשיים של 110 אלף שקל, לא כולל מע"מ, תנאים נלווים, ומענק שנתי הכולל רכיב כמותי ורכיב איכותי, בהתאם למדיניות התגמול של החברה. עבור חצי שנת העבודה שלו ב-2014, הגיעה עלות העסקתו לכמיליון שקל, כשעיקר הסכום הוא עבור דמי ייעוץ. עלות העסקתו לשנה מלאה הוערכה על ידי החברה בכ-2.1 מיליון שקל.

התפטרותו של מור מגיעה לאחר כישלון הצעת הרכש שפרסמה קבוצת גזית גלוב לרכישת מניות המיעוט בבעלת השליטה בדורי בניה, קבוצת דורי. הניסיון למחוק את מניות קבוצת דורי מהמסחר לווה בחילופי האשמות חריפים בין גזית גלוב לבין בית ההשקעות פסגות, שהחזיק בכמחצית ממניות המיעוט בקבוצת דורי. זאת, לאור מהלך עוין שביצע בסוף השבוע שעבר אורי אדלסבורג, שותפה של קבוצת דורי בתחנת הכוח דוראד.