סטנדרט צ'רטרד: הצניחה במחיר הנפט תיעצר ב-10 דולר לחבית

בנק ההשקעות טוען: הנפט לא ימצא תחתית "כל עוד הסוחרים בשוק לא יחשבו שהלכנו רחוק מדי" - וזה יקרה סביב ה-10 דולר לחבית ■ רויטרס: סוחרים הצטיידו באופציות PUT על הנפט

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

איפה יעצור הנפט ? מחיר הנפט ירד אמש (ג') במהלך המסחר מתחת ל-30 דולר לחבית וננעל מעליו. היום הוא מטפס ל-31 דולר לחבית. יותר ויותר גופים בוול סטריט מעריכים שהנפט ייפול ל-20-25 דולר לחבית ואז יתייצב, אולם הלילה סיפק סטנדרט צ'רטרד (Standard Chartered) שהנפילה תיעצר רק ב-10 דולר לחבית.

בנק ההשקעות טוען כי הנפט לא ימצא תחתית "כל עוד הסוחרים בשוק לא יחשבו שהלכנו רחוק מדי", ולדעתם זה יקרה סביב ה-10 דולר לחבית. הפעם האחרונה בה מחיר הנפט שהה ברמה כזו הייתה בעת משבר המטבעות בשווקים המתעוררים ב-1998. 

"בהתחשב בעובדה שאין כרגע גורמים שמובילים את הנפט לשיווי משקל, מחיר הנפט נקבע כרגע אך ורק בידי תנועות הון שמושפעות גם מהתנודות בנכסים אחרים, כמו למשל הדולר או שוקי המניות", נכתב בסקירה של סטנדרט צ'רטרד.

סוחרים בוול סטריט מסרו לסוכנות רויטרס כי בשוק קשה למצוא קונים לחוזים העתידיים על הנפט כיוון שרוב המשקיעים חוששים מהמשך הירידות. כמו כן הם מציינים את רמת התמיכה ב-32 דולר שנשברה ואז התגברו פקודות המכירה.

לפי שעה מסמנים בוול סטריט את רמת 30 דולר לחבית כרמת תמיכה פסיכולוגית, אך רבים מעריכים שגם היא תישבר בקרוב. לפי רויטרס, סוחרים קנות כמויות גדולות מאוד של אופציות PUT על הנפט במחיר מימוש של 30 דולר, לחודשים פברואר ומרץ. המשמעות היא שאותם סוחרים מהמרים על ירידה מתחת ל-30 דולר לחבית בחודשיים הקרובים. 

מחזורי המסחר בשוק הנפט ער למדי, כאשר יותר מ-15 אלף חוזים עתידיים החליפו ידיים אתמול ו-18 אלף חוזים החליפו ידיים שלשום - פי 2 ממחזור המסחר שנרשם ביום שישי. 

"מומנטום הירידות חזק מדי גם אם מבחינה פונדמנטלית כלום לא השתנה", אמר לרויטרס שותף בכיר ב-Energy Management Institute.