סייברארק מזנקת לאור דיווחים על רכישה אפשרית ע"י צ'ק פוינט

סייברארק מספקת לארגונים פתרונות אבטחת IT, ומנייתה מזנקת במסחר בנאסד"ק ■ צ'ק פוינט: לא מגיבים לשמועות

גיל שוויד / צילום: איל יצהר
גיל שוויד / צילום: איל יצהר

בשנת 2015 רכשה צ'ק פוינט שתי חברות ישראליות, הייפרווייז ולאקון; האם ב-2016 היא תבצע רכישה של חברה ישראלית נוספת? דיווחים על כך שצ'ק פוינט פתחה במגעים לרכישת סייברארק מקפיצים היום את מניית סייברארק בנאסד"ק.

מצ'ק פוינט נמסר בתגובה כי החברה אינה מגיבה לשמועות, ומסייברארק לא נמסרה תגובה.

צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע, ונסחרת בנאסד"ק בשווי של 14.2 מיליארד דולר. סייברארק, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אודי מוקדי, הונפקה לראשונה בנאסד"ק לפני כשנה וחצי, ומאז מנייתה עלתה ב-137%. עם זאת, מאז השיא שנרשם במניה בחודש יוני 2015, המניה נחלשה ב-48.8%. שווי השוק של סייברארק עומד על 1.2 מיליארד דולר. החברה מספקת לארגונים פתרונות לאבטחת IT, בין היתר על-ידי ניטור ונטרול חשבונות מועדפים (Privileged Accounts) במערכות המחשוב הארגוניות. בעלי המניות המרכזיים בסייברארק כוללים את קרן JVP וגולדמן זאקס. מוקדי מחזיק ב-3.1% ממניות סייברארק. נכון לסוף 2014, סייברארק העסיקה 430 עובדים, מתוכם 180 בישראל והיתר בעיקר בארה"ב ובבריטניה. מטה החברה נמצא בפתח תקווה.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 רשמה סייברארק הכנסות של כ-109 מיליון דולר, צמיחה של 64% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2014. הרווח הנקי שלה זינק בתקופה זו מ-3.3 מיליון דולר ל-15.9 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-28.4 מיליון דולר, צמיחה של 137%. בחודשים ינואר-ספטמבר 2015, סייברארק ייצרה 40.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיום התקופה היו בקופתה היו כ-250 מיליון דולר.

האנליסטים נותנים פרמיה של 46%

סייברארק גייסה בנאסד"ק כ-86 מיליון דולר בספטמבר 2014 כשהונפקה במחיר של 16 דולר למניה. ב-2015, היא ביצעה שתי הנפקות משניות בהן גייסה סכום מצטבר של כ-450 מיליון דולר, במחירים של 51 ו-61 דולר. מחיר הנעילה של המניה אתמול (לפני העלייה במסחר המאוחר) היה 37.8 דולר. לפי נתוני Thomson/First Call, מחיר היעד הממוצע שבו נוקבים האנליסטים בנוגע למניית סייברארק עומד על כ-55.2 דולר, כלומר פרמיה של כ-46% על מחיר השוק.

3.6 מיליארד דולר בקופת צ'ק פוינט

בסוף הרבעון השלישי היו בקופתה של צ'ק פוינט 3.6 מיליארד דולר (מתוך זה קרוב ל-1.3 מיליארד דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר), כך שרכישה של סייברארק, אם אכן תעמוד על הפרק, ניתנת מבחינתה למימון ללא בעיות מיוחדות, גם כשלוקחים בחשבון שתידרש פרמיה.

עם זאת, למרות שבצ'ק פוינט לא פוסלים אפשרות של ביצוע רכישות גדולות, החברה אינה נוטה בשנים האחרונות לבצע רכישות מסוג זה. כאמור, ב-2015 היא רכשה שתי חברות סטארט-אפ ישראליות, כל אחת בכמה עשרות מיליוני דולרים, והשתמשה בכספים שבקופתה בעיקר לביצוע רכישה עצמית של מניותיה בהיקף נכבד, שהגיע לכרבע מיליארד דולר מדי רבעון, ברבעונים האחרונים.

אנליסטים שמסקרים את צ'ק פוינט מצביעים על כך שלמרות התוצאות הפיננסיות החזקות ומובילות השוק, צ'ק פוינט עלולה לאבד נתחי שוק לטובת מתחרות צעירות ממנה. כך למשל בבנק ההשקעות סטיפל כתבו לאחרונה כי "פאלו אלטו ו-FireEye ירוויחו יותר ויותר על חשבון המתחרות, כגון צ'ק פוינט וסימנטק", ובברקליס כתבו לפני כמה ימים, כי "נתח השוק של החברה בתחום אבטחת הרשת ירד מ-14.9% ל-14.4%. "לא מדובר על שינוי גדול, וצ'ק פוינט ממשיכה להיות בעלת נתח כפול מהמתחרה השנייה בגודלה, אך ראוי לשים לב לכך", כתבו כלכלני ברקליס.