צניחה חופשית: מניית בריינסטורם נפלה בכ-38% בימים האחרונים

הירידה החדה הגיעה למרות שתי הודעות חיוביות של החברה, המפתחת טיפולים על בסיס תאי גזע

חיים לייבוביץ' / צילום: תמר מצפי
חיים לייבוביץ' / צילום: תמר מצפי

הימים האחרונים לא האירו פנים למשקיעי סקטור הביומד בארה"ב, כשמדד נאסד"ק-ביומד (NBI) נפל ב-7.2% מתחילת שבוע המסחר. אבל יש גם מניות שנפלו חזק יותר, ואחת מהן היא בריינסטורם הישראלית, שמתחילת השבוע מנייתה צנחה ב-37.7%.

הנפילה הגיעה למרות שתי הודעות חיוביות של החברה, המפתחת טיפולים על בסיס תאי גזע: הראשונה על יציאה לניסוי שלב II בהזרקה רב-פעמית של תאי גזע לחולי ALS בהדסה עין-כרם, והשנייה - שמאמר הנוגע לתוצאות הניסוי הקליני שלה פורסם בכתב עת נחשב בתחום הנוירולוגיה, JAMA. מדובר בתוצאות שפורסמו בשנה שעברה, מניסוי שלב IIa בהתוויה של טיפול ב-ALS, והחידוש השבוע היה הפרסום ב-JAMA.

הודעת החברה בנוגע למאמר "הקפיצה" את אדם פוירסטיין (Feuerstein), בעל טור מוכר באתר TheStreet. "'פורץ דרך', 'מהפכני', 'דרמטי', היו התארים שבהם השתמשה בריינסטורם (התיאורים נכתבו בהזמנה למסיבת עיתונאים שנערכה בארה"ב). תיאור נכון יותר של נתוני הניסוי היה יכול להיות ממוחזר, לא חד-משמעי וכזה הקשור לקידום מכירות", כתב פוירסטיין ביום שני.

הוא הוסיף כי התוצאות שפורסמו לפני שנה נראות מבטיחות אך חסרים בהן נתונים. "החידוש היחיד הוא הפרסום ב-JAMA. התוצאות לא השתנו ממה שכבר דווח", כתב פוירסטיין.

גם המתחרה נפלה

לדבריו, החברה עושה מהתוצאות "הממוחזרות" הללו עניין גדול, לאור ירידה של 30% במניה בשנה החולפת (מאז פרסום הטור, כאמור, המניה נפלה אף יותר).

גם מניית המתחרה של בריינסטורם, Neuralstem, נפלה אתמול בנאסד"ק בכ-22%.

בריינסטורם נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק בשווי 36 מיליון דולר. מנכ"ל החברה ובעל השליטה בה הוא חיים ליבוביץ'. ההתוויה המרכזית שלה היא ALS, אך היא מפתחת גם טיפול באוטיזם, שניסויים פרה-קליניים הוכיחו כיעיל.

מניית בריינסטורם
 מניית בריינסטורם