כחלון: "הישראלים ירגישו שינוי גם בדירות וגם ביוקר המחיה"

שר האוצר בראיון לערוץ 2:  "כרגע אני לא עובד על ברית פוליטית, אני בונה את עצמי, אבל אני בקשר עם גדעון סער ויאיר לפיד"

משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר משה כחלון מבטיח שוב לציבור בישראל שהשינוי בדרך ושמחירי הדירות יירדו - וכך גם יוקר המחיה. בראיון ל"פגוש את העיתונות" אתמול (שבת) בערוץ 2 גילה גם כחלון שהוא "בקשר" עם גדעון סער ויאיר לפיד, במה שעשוי לאתגר פוליטית את רה"מ נתניהו.

"אני מתכוון לקדם שיתוף פעולה כלכלי עם הפלסטינים על דעת ראש הממשלה", אמר כחלון בראיון. "המטרה ליצור אמון שהיהודי לא יהיה דמות של מישהו שרוצה לפגוע בהם. אני רוצה לקדם נושאים כלכליים, חברתיים ואזרחיים במטרה ליצור אמון". 

כחלון התייחס למחירי הדירות ואמר כי "הנדל"ן זה תהליך ארוך", וביחס ליוקר המחיה הוסיף: "אבחן בהורדת יוקר המחיה... אני עומד יום יום למבחן להוכיח שאני ראוי... אני אומר באמצעותך לאזרחי ישראל שהם ירגישו את השינוי גם בדיור וגם ביוקר המחיה".

שר האוצר הדגיש כי "אין צורך לעלות מסים" - בניגוד לעמדת בנק ישראל. "לא הצלחנו לחלחל את ההישגים לציבור הרחב", הוסיף כחלון.

כחלון לא הביע התנגדות למינוי אריה דרעי לתפקיד שר הפנים ואמר: "יש לתת לדרעי למלא את תפקידו".

שר האוצר "עקץ" את נתניהו מספר פעמים בראיון ואמר: "לא מתכוון לוותר לנתניהו; לא נאפשר לליכוד למנות שני שרים. ואם הוא לא יבין, אנסה לשכנע אותו שוב אבל לא אוותר... אני אתעמת עם כל אחד, גם עם ראש הממשלה, ולא אתן להפוך את בזק למונופול".

מבחינה פוליטית אמר כחלון כי הוא ממשיך לדבוק בעצמאות תחת מפלגת "כולנו", אך לא פסל שיתוף פעולה עתידי עם יאיר לפיד וגדעון סער: "כרגע אני לא עובד על ברית פוליטית, אני בונה את עצמי, אבל אני בקשר עם גדעון סער ויאיר לפיד".