בת 55, קופאית במגה: לא יודעת איך ולאן ממשיכים מכאן

מרינה קוקיאשוילי: "הבעלים התעשרו, לנו הורידו את כל ההטבות" ■ "בגילי לשבת בבית? נצטרך לצמצם הרבה דברים במחיה" ■ סדרן במגה: "יום שחור. סגרנו את המחסן" ■ הקפאת הליכים במגה - הסניפים לא ייפתחו

עובדי מגה / צילום: אתי מוליאן
עובדי מגה / צילום: אתי מוליאן

עובדי מגה התעוררו היום (א') לבוקר שחור, שבא אחרי חודשים של תקווה. התקווה הזו נגוזה היום כליל לאחר שמגה פנתה להקפאת הליכיםבסניפי הרשת האווירה הייתה עכורה מתמיד הבוקר. עובדים רבים, במיוחד הוותיקים והמבוגרים שבהם, חוששים לפרנסתם.

"עצוב לי. עצוב מאוד. היינו אופטימיים. עד יום שישי האחרון עוד קיווינו שאולי יהיה משהו", אומרת ל"גלובס" מרינה קוקיאשוילי, בת 55, נשואה ואם ל-3 ילדים, העובדת במגה כבר 10.5 שנים כקופאית סניף ראשית.

מרינה לא מסתירה את כעסה על בעלי הבית של מגה. לדבריה, "אני מאוד מאוכזבת מהם. אנשים עבדו שנים, נתנו את כל-כולם, עם כל הקשיים. בעלי הבית התעשרו, ואנחנו הפסדנו. שיבואו בפנים ויגידו לנו, מה? שמגה לא הצליחה? שהם לקחו את כל הכסף? יש להם כסף - הם פשוט לא רוצים לשלם.

"ב-3 השנים האחרונות הורידו לנו את כל ההטבות - ימי הבראה, שעות נוספות, שעות ערב. עם שכר מינימום המשכנו לבוא לעבודה. באנו לקראתם, ובכל זאת נפלנו. הם יכלו להזרים כסף, בוודאי, אבל אף אחד לא מוכן להוציא כסף. גם עכשיו לא חסר להם כסף".

- את חושבת שהם שומרים את הכסף לעצמם?

"בוודאי. איזו שאלה".

- את חוששת שבגילך תישארי מובטלת?

"מאוד. גם בגלל הגיל, אני לא צעירה ולא מתאימה לכל עבודה. היום מחפשים עובדים משכילים. זו בעיה, זה קשה. בגילי לשבת בבית? נצטרך לצמצם הרבה דברים במחיה. יהיו הרבה שינויים. אני כל השנים האחרונות במגה. אני לא יודעת איך ממשיכים מכאן".

יניק גוטייה, המשמש כסדרן ברשת מזה שנה וחצי, אומר היום ל"גלובס": "זה היום הכי שחור. סגרנו את המחסן ולא מקבלים סחורות. בחיים לא ראיתי את המחסן סגור בשעה הזאת. זה משהו שגורם לאסימון ליפול".