גאדג'טים: לפטופ של אסוס - מעוצב, מסך וחומרה איכותיים

ה-UX305UA מסדרת ZenBook הוא לפטופ מעוצב עם ביצועים טובים ■ הוא עושה את העבודה ברוב התחומים, הן מבחינת כוח העיבוד והן מבחינת המסך, אבל הוא גם סובל מחסרונות כמו היעדר מסך מגע, מקלדת ללא תאורה אחורית ומשטח מגע בינוני

אסוס השיקה לאחרונה את הגרסה העדכנית לאחד הלפטופים המובילים שלה - UX305UA - השייך לסדרת ה-ZenBook. מדובר בלפטופ מעוצב הנמצא בליגה של הלפטופים בטווח המחיר ההגיוני עם חומרה אשר תספק את רוב המשתמשים.

מסך: ה-UX305 מגיע עם מסך בגודל 13.3 אינץ' - גודל המתאים גם לשימושים ביתיים וגם לנשיאה בתיק. הרזולוציה עומדת על 3,200 על 1,800 פיקסלים, היא מוגדרת כ-QHD פלוס והיא בעלת צפיפות פיקסלים של 276ppi. איכות המסך בסך הכל מוצלחת מאוד, הצבעים נוטים לגוון החמים עם רמה עשירה של גוונים, אבל לא בצורה מוגזמת. זווית הצפייה רחבה. רמת התאורה האחורית בסך הכל מספקת. חבל שבאסוס לא שילבו כאן מסך מגע, זה היה תורם מאוד לשימוש במערכת ההפעלה חלונות 10 של מיקרוסופט המותקנת כאן.

מקלדת ועכבר: המקלדת של הלפטופ לא כוללת תאורה אחורית וזו כבר נקודה לא טובה בשבילה, כמו כן, בשביל לתפעל את כפתורי עוצמת הסאונד או להגדיר את עוצמת התאורה, חייבים ללחוץ גם על כפתור ה-FN וגם על הכפתור היעודי. לא ברור למה אסוס לא מאפשרת לחיצה בודדת על הכפתור המבוקש, במקום שילוב של שני כפתורים בו זמנית. מצד שני המקלדת עצמה נוחה מאוד לשימוש ומרווחת. משטח המגע לעכבר, עשוי פלסטיק, הוא רחוק מהרזולוציה הגבוהה הקיימת בדגמי המקבוק. רוב הסיכויים, שהמשתמשים במחשב יעדיפו לעבוד עם עכבר חיצוני. ה-UX305 כולל התקן בלוטות' לחיבור לעכברים אלחוטיים.

עיצוב: אסוס הצליחה ליצור לסדרת הזנבוק שלה סימן היכר יחודי - גב המסגרת החיצונית עשוי אלומיניום ויש לו מעיין חריטות עדינות של עיגול. הלפטופ עצמו גם עשוי מחומרי אלומיניום והוא מרגיש נעים לשימוש ונותן תחושה של מוצר לא זול. בנקודה הדקה שלו ה-UX305 מגיע לעובי דק של 1.2 ס"מ והמשקל עצמו גם נמוך - 1.2 ק"ג.

חומרה: למרות שמדובר במחשב עם כונן אחסון מהיר מסוג SSD, לוקח ללפטופ מספר שניות בודדות לצאת ממצב שינה. הכונן עצמו מגיע בנפח 256 ג'יגה עם 8 ג'יגה זיכרון עבודה מסוג DDR3, מעבד אינטל i5 מהדור האחרון - סקיילק, במהירות 2.3 ג'יגה הרץ וכרטיס גראפי פנימי של אינטל מסוג HD5000. המחשב הגיב כל הזמן בצורה טובה בשימושים אשר כללו דפדפן כרום, אאוטלוק ומעבד התמלילים וורד. רוב הזמן לא שומעים את המאוורר פועל, למעט פעמים נדירות. הרמקולים הכוללים טכנולוגיה של יצרנית האודיו המוכרת באנג אנד אולפסן סיפקו סאונד בינוני.

חיבורים: היינו מצפים מלפטופ חדש כבר לכלול את החיבור USB Type-C, אבל במקום זאת אסוס משלבת שני חיבורים מהירים מסוג USB 3.0 ועוד חיבור USB 2.0, קורא כרטיסי זיכרון מסוג SD וגם יציאת מיקרו HDMI. גם כאן, היינו מעדיפים חיבור HDMI סטנדרטי ולא להכריח את המשתמש לקנות מתאם. ל-UX305 אין כניסת LAN, אבל לפחות אסוס דאוג לשלב מתאם בתוך הערכה (יש עדיין חברות שלא מפרגנות ללקוחות שלהן בצורה הזו).

סוללה: כמו רוב המחשבים המבוססים על מערכת ההפעלה חלונות, קשה לחלץ מהלפטופ הזה יותר מ-5 שעות זמן סוללה (כאשר ה-WiFi פעיל והגדרות המחשב על ביצועים גבוהים).

בשורה התחתונה, ה-UX305UA הוא לפטופ מעוצב עם ביצועים טובים. הוא עושה את העבודה ברוב התחומים, הן מבחינת כוח העיבוד והן מבחינת המסך, אבל הוא גם סובל מחסרונות כמו היעדר מסך מגע, מקלדת ללא תאורה אחורית ומשטח מגע בינוני.

מחיר: 5,000 שקל.

ציון: 8.5.