ניצחון לבזק בבג"ץ: משרד התקשורת נאלץ לחשוף נתונים

המדינה סירבה להעביר נתונים מעבודת פרונטיר שעסקה בתעריפי החכרת תשתיות בזק ■ המחוזי קיבל את עמדת המדינה, אך עתירה לבג"ץ הפכה את הקערה על פיה - ומשרד התקשורת ימסור נתונים כמעט מלאים על העבודה

ניצחון לבזק בבג"ץ נגד משרד התקשורת, בעקבות סירובו של המשרד להעביר נתונים כלכליים מהעבודה שעשה בנושא השוק הסיטונאי. שופטי בית המשפט העליון הובילו את המדינה לכך שתסכים להעביר חלק ניכר מהנתונים - וגם אם לא את הכל, הרי שבסופו של דבר בזק מקבלת את מרבית הנתונים שרצתה ואשר בגינם פנתה לערכאות.

בזק עתרה לבית המשפט העליון בדרישה לחשוף את עבודתה של חברת הייעוץ פרונטיר שקבעה את מחירי השימוש בתשתיות בזק לטובת מתחרותיה במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי. בבית המשפט המחוזי המדינה הצליחה לשכנע שלא להעביר את הנתונים אך בזק ערערה לבג"ץ ושם כאמור ההחלטה התהפכה, בין היתר לאחר שהשופטים שוכנעו שהמדינה שינתה את תגובתה והסכימה להעביר נתון אחד בלבד מהעבודה של פרונטיר.

בבג"ץ המשרד סירב להעביר לבזק את הנתונים אך במהלך הדיון השופטים הפעילו לחץ על המדינה והבהירו שהם לא רואים בעין יפה את הסירוב. בסיכומו של דבר יצאו הצדדים להתייעצות ומשרד התקשורת נאלץ למסור את הנתונים למעט נתונים שאתם התעקש לא לחשוף.

בזק, מבחינתה, באה על סיפוקה, ובכך למעשה קבלה את מה שרצתה, וכעת תוכל להשתמש בנתונים לטובת בג"ץ אחר שהיא מנהלת נגד משרד התקשורת בנושא קביעת מחירי השימוש בתשתיות האינטרנט שלה.