נעילה חיובית בבורסות אירופה; שנחאי טיפסה 3.25%

עליות שערים בוול סטריט ■ נתון התמ"ג לרבעון האחרון בסין עמד בתחזיות המוקדמות וגם התפוקה התעשייתית בדצמבר וההשקעות בנכסים עלו בהתאם לציפיות

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') במגמה חיובית מובהקת ברקע עליות השערים הניכרות שחתמו הבוקר את המסחר באסיה, והמגמה החיובית בוול סטריט. 2 סיבות מיידיות לעליות: פרסום שורה של נתוני מקרו חשובים בסין, שעמדו בתחזיות המוקדמות, וכן תיקון במחירי הנפט. כלכלת סין צמחה ב-6.8% ברבעון הרביעי של 2015 (בקצב שנתי) לעומת 6.9% ברבעון הקודם, התפוקה התעשייתית בדצמבר עלתה ב-5.9% לעומת 6.2% בנובמבר וההשקעות בנכסים עלו ב-10% בדצמבר לעומת 10.2% בנובמבר.

בשנת 2015 כולה צמחה סין ב-6.9%, האטה לעומת 7.3% ב-2014.

 

הנפט נסחר בתנודתיות ונסחר סביב שפל של יותר מ-12 שנה, זאת על רקע הסרת הסנקציות הכלכליות מעל איראן והאפשרות הסבירה ביותר כי המדינה תייצא כבר בקרוב מאות אלפי חביות נפט ביום.

באסיה, כאמור, ננעל המסחר במגמה חיובית, כשבורסת שנגחאי טיפסה 3.25%.

 

הנתונים שפורסמו הבוקר משקפים אמנם האטה בכלכלת סין, אך עמדו כאמור בתחזיות האנליסטים. מדדי המניות באסיה נעו בין עליות לירידות אחרי פרסום הנתונים, ואז תפסו כיוון ברור - מעלה. 

"יהיו מהמורות בדרך בעוד סין מאזנת את הכלכלה שלה", אמר לסוכנות בלומברג אנליסט ב-RS Investment Management. "עד שסין לא תייצב את המטבע שלה, המשקיעים יישבו על הגדר".

בורסת סין גלשה ביום שישי לשוק דובי לאחר שהשלימה נפילה של 20% מהשיא. אתמול דווח ברויטרס כי יו"ר רשות ני"ע בסין, שיאו גנג (Xiao Gang), הגיש את התפטרותו, אך לא ברור אם הממשל קיבל זאת. הממשל הכחיש את הדיווח לאחר מכן.

"השוק מתמחר עכשיו הרבה חדשות רעות אבל התנודתיות תימשך", אמר אנליסט ב- Peak Asset Management. "הנתונים שפורסמו היום בסין מצביעים על כך שיש צורך בתמרוץ נוסף מצד הממשל".