ביה"ד אישר ניהול ייצוגית נגד קסטרו: לא כללה עמלות מכירה בשכר

לטענת התובע, רשת האופנה לא הכלילה עמלות מכירה כשכר רגיל של עובדיה והגדירה היקף משרה קבוע של 755 גם עבור עובדים שעבדו יותר מכך

קסטרו / צילום: איל יצהר
קסטרו / צילום: איל יצהר

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב אישר היום (ד') בקשה לניהול תביעה ייצוגית נגד חברת קסטרו בגין אי-הכללת עמלות מכירה ב"שכר הרגיל" של עובדיה לצורך תשלום גמול שעות נוספות וגמול עבודה ביום מנוחה, מתן גמול שעות נוספות על-פי תחשיב יומי בלבד ללא תשלום עבור עבודה מעל 43 שעות שבועיות.

עילה נוספת שבעטיה תנוהל התביעה הייצוגית היא בגין הגדרה שלא כדין של קסטרו היקף משרה קבוע של 75% גם עבור עובדים שהיקף משרתם היה גבוה מזה. זאת, לצרוך תשלום דמי חגים ודמי הבראה.

בכך קיבל שופט בית הדין לעבודה, דורי ספיבק, את בקשתו של עובד החברה, אור שחם, שהועסק אצלה כמוכר בסניף קסטרו בקניון איילון ברמת-גן, באמצעות עורכי הדין רונן בן-צבי ומיכל גורן.

השופט פסק כי באי-כוח התובע יקבלו 80 אלף שקל בגין טיפולם בתביעה עד כה, ולטובת המבקש, שחם, פסק 5,000 שקל בשלב זה.

שחם הגיש את הבקשה לאחר שהוא השתכר, כמקובל ברשת, שכר מינימום שעתי בצירוף עמלות מכירה. במסגרת ההחלטה נקבע כי נפלו טעויות באופן חישוב שכרו, בין היתר בכך שקסטרו לא הכלילה את העמלות בחישוב השכר הקובע לצורך גמול שעות נוספות, ובכך שחישבה את דמי ההבראה ודמי החגים שקיבל על בסיס היקף משרה נמוך מזה שבו הועסק התובע בפועל.

ההחלטה מאשרת, כאמור, את ניהול התביעה כייצוגית, באופן שהמבקש ובאי-כוחו ייצגו את כל העובדים והעובדים לשעבר בכל רשת חנויות קסטרו המונה כ-120 סניפים.