בליץ: חברות היי-טק ישראליות גייסו השנה 1.6 מיליארד ש'

המצטרפת החדשה לרשימה: TravelersBox, המאפשרת להמיר מט"ח לכסף דיגיטלי, גייסה 10 מיליון דולר

חברת TravelersBox / צילום: איל יצהר
חברת TravelersBox / צילום: איל יצהר

שוקי המניות כנראה נכנסו לטריטוריה דובית, וזה אומר יותר פקודות מכירה מקנייה. כלכלת סין עדיין בהאטה שסופה לא ברור, וזה אומר פחות השקעות במעצמת המזרח הרחוק, אך כנראה שאת תעשיית ההון סיכון העולמית זה לא ממש מעניין. נכון לרגע זה, קרנות הון סיכון, זרות וישראליות כאחד, ממשיכות להשקיע בחברות הזנק ישראליות כאילו אין מחר ואפשר להבין למה. בטווח הארוך, לחדשנות טכנולוגית אין ולא צריך להיות תמרור "עצור". מחזוריות של שוקי ההון ו/או האטה בכלכלת מדינה זו או אחרת לא יוכלו לעצור את הצורך במימון קדמה טכנולוגית - אפילו כשהסטטיסטיקה גורסת שחלק ניכר מחברות הטק נכשלות.

הצורך ישנו, ההון ישנו - על אחת כמה וכמה כשאלטרנטיבות ההשקעה בסביבת ריבית אפסית הן די מצומצמות - וכך קורה שמתחילת השנה חברות הזנק ישראליות (ראו טבלה) גייסו סכום שיא של כל הזמנים: קצת מעל 400 מיליון דולר, דהיינו 1.6 מיליארד שקל. וזה נכון לרגע כתיבת שורות אלו כי לפי הקצב של הימים האחרונים, וקוראי "גלובס" יוכלו להעיד על כך, ייתכן שעוד חברה ישראלית צעירה ריפדה את חשבון העו"ש שלה, והשיא לעיל שוב נשבר.

הגיוס האחרון והעדכני ביותר הוא זה של TravelersBox, שפיתחה פתרון להמרת מט"ח לכסף דיגיטלי (הסבר בהמשך). החברה, שהוקמה במהלך 2013, גייסה 10 מיליון דולר ועד כה גייסה 15.5 מיליון דולר. את הגיוס הנוכחי הובילה קרן Arbor הסינגפורית ולקחו בו חלק המשקיעים הקודמים: קרן פיטנגו, קרן IPE, קרן פרג, iAngels, חברת Global Blue, וכן האנג'לים יובל טל, זוהר גילון, ינאי אורון, רועי גבריאל, מוטי ריבלין והראל קודש.

וכיצד בדיוק עובד הפתרון של TravelersBox? ובכן, זה קורה לכולנו: אנחנו חוזרים מחופשה בחו"ל, ומוצאים עצמנו עם כסף זר מיותר. אירו, לירה טורקית, ליש"ט וכדומה. בד"כ, אין לנו צורך בו ובאין פתרון אחר הוא מוצא את דרכו לאיזושהי מגירה תחתונה ונשכח בה. TravelersBox פיתחה מכונות הפקדה הממוקמות בשדות תעופה ברחבי העולם, אשר מאפשרות לכל מי שרוצה בכך להמיר את המטבעות והשטרות הזרים שנותרו לו, ישירות לחשבונות דיגיטליים שונים דוגמתPayPal, Pre Paid Visa, iTunes, סקייפ ועוד. כיום, מפעילה החברה מעל 75 מכונות הפקדה בשדות תעופה בעולם בהם: קנדה, פיליפינים, איטליה, גיאורגיה, טורקיה, וישראל ועד כה השתמשו בהן קרוב למיליון איש.

 

השלמת הגיוס תאפשר ל-TravelersBox להרחיב משמעותית את היקף פעילותה באופן כללי, ובפרט באסיה, שכן ההשקות הבאות של המכונות צפויות להיות ביפן, הודו וניו זילנד. החברה מתכננת להשיק כ-300 מכונות נוספות במהלך השנה הקרובה, וכן לפתוח משרד שימוקם באסיה. כמו כן, ההון שגויס יאפשר לה להשיק מוצר תוכנה חדש שיספק את השירות שלה גם בחנויות Duty Free. בנוסף, מתכננת TravelersBox להכפיל את מצבת כוח האדם שלה שעומדת כרגע על 15 איש.

דרור בלומנטל, מייסד שותף וסמנכ"ל שיווק, ציין "בשדות התעופה השונים עוברים בכל שנה כ-3 מיליארד תיירים והמטרה שלנו היא לתת להם דרך קלה ונוחה להשיב את הערך האבוד של הכסף הזר שנותר להם. אנחנו רואים שימושיות גבוהה בשווקים שבהם אנחנו פעילים".

מי גייסה
 מי גייסה