אקזיט מאכזב - ההחזר על ההשקעה במכירת Altair: פחות מפי 2

הערכות: חברת השבבים צפויה להימכר לסוני היפנית תמורת כ-200 מיליון דולר

טלפון חכם של סוני / צלם: רויטרס
טלפון חכם של סוני / צלם: רויטרס

בכל הקשור לתעשיית הטק הישראלית, שנת 2016 נפתחה בסערה: קצת מעל 20 חברות הזנק גייסו מעל 400 מיליון דולר, והאקזיט הראשון של השנה היה של חברת סייבר שנמכרה תמורת 70 מיליון דולר לאחר שהושקעו בה בקושי 3 מיליון דולר.

אך לא כל אקזיט הוא מוצלח, ולא כל אקזיט פירושו החזר דו ספרתי על ההשקעה ולראייה מכירת Altair הישראלית, כפי שזה נראה כרגע האקזיט הישראלי השני של השנה. לפי הערכות, Altair סמיקונדוקטור, המפתחת שבבי תקשורת לדור הרביעי בסלולר בטכנולוגיית LTE צפויה להימכר לענקית האלקטרוניקה היפנית סוני תמורת כ-200 מיליון דולר וזאת לאחר שהושקעו בה בעשור האחרון כ-135 מיליון דולר. דהיינו, החזר של פחות מפי 2 על ההשקעה - לא החזר אליו שואפות קרנות הון סיכון כשהן פותחות את הארנק שלהן.

האקזיט של Altair, כך זה נראה, הוא אקזיט של אין ברירה: עשור אחרי הקמתה, כשהיא זקוקה להמשך השקעות מסיביות מעצם היותה חברת שבבים, השורה התחתונה שלה בקושי קרובה לאיזון, והתעשייה עצמה מצויה באי וודאות - Altair העדיפה להימכר, ולמזלה סוני, עמה היא עובדת, שמה צ'ק על השולחן. לא שמן מספיק כדי שהמשקיעים בחברה יתגאו בהשקעה בה, אך מספיק כדי לכסות את סך ההשקעות בה בעשור האחרון.

המשקיעים הגדולים ב-Altair הם קרן BRM (לפי נתוני רשם החברות, כ-18%); קרן גיזה (כ-13%); קרן JVP (כ-21%); קרן בסמר (כ-14%) וקרן וולדן (כ-7%). שלושת מייסדי החברה דוללו ונותרו כל אחד עם החזקה של כחצי האחוז, דהיינו שווי החזקה של כמיליון דולר לפי שווי העסקה המוערך.

מהחברה נמסר: "Altair לא מגיבה לשמועות".