רכבת ההרים של מנקיינד: זה הדיווח שמקפיץ אותה ב-22%

חברת התרופות הודיעה על הסכם שת"פ עם חברת Receptor Life Sciences, במסגרתו שתי החברות ישווקו יחד תרופות שונות ■ בתחילת החודש מנקיינד צנחה ביותר מ-25% לאחר שהודיעה כי סאנופי הפסיקה את השת"פ עימה

אלפרד מאן / צילום: בלומברג
אלפרד מאן / צילום: בלומברג

חברת התרופות מנקיינד דיווחה היום (ה') על הסכם שיתוף פעולה שחתמה עם חברת  Receptor Life Sciences, במסגרתו שתי החברות יפתחו וישווקו תרופות לטיפול בכאב, מחלות ניורולוגיות ומחלות נוספות. בעקבות הדיווח, מניית מנקיינד   קופצת בבורסה בכ-22%. 

לפי ההסכם, מנקיינד תערוך מחקרים מקדימים, כאשר חברת Receptor תפתח עבורה מרכיבי תרופות שונים. בנוסף, מנקיינד תעביר ל- Receptor ציוד טכנולוגי שיסייע לה בפיתוח ושיווק התרופות.

מאז שהצטרפה לבורסה לפני מספר חודשים, מניית מנקיינד צנחה בעשרות אחוזים. בתחילת החודש החברה הודיעה כי ענקית התרופות סאנופי הפסיקה את הסכם הרישוי הנוגע למוצר Afrezza שהיא פיתחה. בתגובה, המניה צנחה ביותר מ-25%. 

הדיווח של החברה היום מגיע על רקע סקירה שלילית מאוד של גולדמן זאקס, שחתך את מחיר היעד שלה ל-25 סנט בלבד, לאחר שבעבר העריך כי היא תצנח לדולר אחד בלבד.

מנקיינד, שנוסדה על-ידי המיליארדר אלפרד מאן , הייתה אחת ממספר חברות אמריקאיות מתחום מדעי החיים שניצלו פירצה מסוימת ונרשמו למסחר בת"א, על-מנת לנצל את הביקושים שנובעים מכניסתן למדדים בבורסה ולגייס מימון. מנקיינד הייתה הבולטת בין החברות, הן משום שהייתה גדולה יותר והן משום שהמצוקה הפיננסית שלה הייתה בולטת יותר בזמן שנרשמה למסחר פה, באוקטובר האחרון. לאחר שהתעוררה סערה החליטה הבורסה לשנות את הקריטריונים ולחסום את הפירצה, וכעת חברות שאין להן זיקה ישראלית אינן מצורפות למדדים באופן מיידי כמו קודם.