אישום: 3 מחנכים בתלמוד תורה העלימו מאות אלפי שקלים

עפ"י כתב האישום, השלושה עבדו כמחנכים בתלמוד תורה "תפארת התורה", השייך לעמותת "וזאת הברכה", שנהגה לפצל את משכורות עובדיה לשתי המחאות או יותר, וזאת במטרה לרמות את רשות המסים

רשות המסים הגישה כתבי אישום כנגד 3 תושבי בית"ר עילית בגין העלמת מאות אלפי שקלים ממשכורתם כמחנכים בתלמוד תורה ביישוב, באמצעות פיצול המשכורת ודיווח כוזב לרשות המסים על הכנסותיהם.

על-פי כתב האישום, השלושה עבדו כמחנכים בתלמוד תורה "תפארת התורה", השייך לעמותת "וזאת הברכה", שנהגה במשך שנים לפצל את משכורותיהם של עובדיה לשתי המחאות או יותר, וזאת, על-פי הנטען, במטרה לרמות את רשות המסים ולהפחית את תשלומי המס הנוגעים לשכרם של עובדי העמותה.

העמותה שילמה לעובדיה משכורות שרק חלקן דווח לרשות המסים לכאורה, כך שבפועל משכורתם עלתה בהרבה על המשכורת המדווחת. יתרת המשכורת שלא דווחה שולמה לעובדים בהמחאות נוספות, שהיו לעיתים על שם העובדים עצמם ולעיתים על שם אחרים, אותן הפקידו בחשבונות בנק או פדו בגמ"ח ביישוב.

הנאשם מרדכי הרצל (45) עבד כמורה ב"תפארת התורה" במשך כ-11 שנים, אך היה רשום כשכיר בה רק במשך כ-5 שנים. בשנים בהן כן היה רשום כעובד העמותה, ומשכורתו דווחה לרשות המסים, היא דווחה בחסר, לטענת רשות המסים.

כך, נטען בכתב האישום, משכורתו החודשית עמדה על סך של בין 7,500 שקל ל-11,070 שקל, אך לרשות המסים דווחה משכורת שבין 3,915 שקל לבין 4,000 שקל. כתוצאה מהדיווח החלקי האמור נוצר בין השנים 2002-2011 הפרש שכר לא מדווח בסך 1,009,431 שקל. 

הנאשמים אריה הס ואברהם חיים מאיר בטלמן, שניהם בני 40, דיווחו גם הם על-פי הנטען על משכורת הנמוכה בכחצי מזו שהרוויחו בפועל - בין 7,000 ל-8,000 שקל בחודש, ובכך העלימו במצטבר הכנסה של למעלה מחצי מיליון שקל.

ההליך המשפטי כנגד העמותה ומעורבים נוספים עודנו נמשך. 

כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בירושלים בידי עורכי הדין נופר פשרל-סלע וברק מימון מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), בעקבות חקירה נרחבת ומאומצת של יחידת החקירות מס הכנסה ירושלים והדרום. 

"הליך מיותר" 

עו"ד קובי גולדמן ממשרד גולדמן ושות', המייצג מספר מורים של העמותה בפרשה, מסר: "משרדנו טיפל במספר רב של מורים במסגרת העמותה, מעל 15, אשר התיקים כנגדם, רובם ככולם, נסגרו במסגרת הליכים שונים, ולא הוגשו נגדם כתבי אישום.

"בשל נסיבות טכניות בסגירת התיקים של שלושת המורים הללו הגישה המדינה כתבי אישום, ואנו בטוחים שגם הם ימצאו את הדרך להשתלב במסגרת ההסדרים של המורים האחרים, שכן הם מטופלים, כפי שראוי, בפן האזרחי.

"חבל שהמדינה לא המתינה מעט יותר בטרם הוגשו כתבי האישום נגד שלושת המורים האמורים, שכן מדובר באנשים קשי-יום, ובנסיבות העניין ההליך הפלילי כנגדם מיותר".