אל עריאן: תם עידן הצמיחה הגבוהה, העולם ייפול למיתון

הכלכלן הראשי של אליאנז אמר בראיון ל-CNBC כי הבנקים המרכזיים צריכים לקחת צעד אחד אחורה ולתת לכלכלות להתנהל ללא סיוע חיצוני ולקבוע את עתידן ■  "המסלול בו אנו צועדים כעת, הסתיים" ■ עם זאת, הוא העריך שהפד יעלה רק פעמיים את הריביות השנה ולא 4 פעמים

מוחמד אל אריאן, מנכ``ל פימקו / צלם: רויטרס
מוחמד אל אריאן, מנכ``ל פימקו / צלם: רויטרס

הכלכלן הראשי של חברת אליאנז מוחמד אל עריאן, מעריך שעידן הצמיחה הגבוהה הגיע לקיצו והכלכלה הגלובלית בדרכה למיתון.

"או שנמשיך לתת תוקף  לנכסים הפיננסים ולצמוח בקצב גבוה יותר או שניפול לתוך מיתון גלובלי שילווה בכאוס פיננסי", אמר אתמול אל עריאן בראיון ל-CNBC והוסיף כי עידן הכסף הזול של המדיניות המוניטארית המרחיבה הגיע לסופו. "המסלול בו אנו צועדים כעת, הסתיים". הוא טען כי הבנקים המרכזיים צריכים לקחת צעד אחד אחורה ולתת לכלכלות להתנהל ללא סיוע חיצוני ולקבוע את עתידן.

הפדרל ריזרב היה הראשון מבין הבנקים המרכזיים בעולם שלקח צעד אחד אחורה והעלה בדצמבר את הריביות בפעם הראשונה מזה 9 שנים. אולם, אל עריאן טוען כי הפד המתין זמן רב מדי לפני שנסוג מהמדיניות המרחיבה שנועדה לחלץ את הכלכלה מהמשבר הפיננסי של 2008.

היום (ד') יפרסם הפד את החלטת הריבית לפברואר ובשוק מעריכים שהבנק המרכזי האמריקאי לא יפתיע ויעלה את הריביות אך עשוי לרמוז על המועד הבא שבו הוא יפעל. אל עריאן מציין בהקשר זה כי אין ספק שהפד לא יעלה 4 פעמים את הריבית השנה, לדבריו, הריביות יעלו לכל היותר פעמיים.