לאחר הודעת הריבית: וול סטריט ננעלה בירידות; אפל צנחה

הפדרל ריזרב הותיר את הריבית על כנה ונקט בטון מרוכך בנוגע להמשך ■ מחיר הנפט עלה ל-32.3 דולר - עלייה 21% מהשפל האחרון אליו הגיע מוקדם יותר החודש ■ פייסבוק ו-eBay יפרסמו דוחות אחרי הנעילה

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ד') בירידות שערים חדות, לאחר הודעת הריבית של הפדרל ריזרב, וכשברקע סיבוב הפרסה שעשו מחירי הנפט היום, לאחר פרסום דוח המלאים, מה שהוביל את המדדים לעליות מוקדם יותר הערב.

 

הפדרל ריזרב הותיר הערב את הריבית על כנה, ברמה של 0.25%-0.5%, ונקט בטון מרוכך יותר כלפי המשך השנה. הפד רמז בהודעה כי ייתכן וקצב העלאות הריבית יהיה איטי יותר מכפי שהיה צפוי.

בהודעת הפד נאמר כי "הצמיחה הכלכלית האטה" מאז פגישתו האחרונה בדצמבר, וכי האינפלציה לא צפויה לעלות במהירות הרצויה לעבר היעד של 2%. מדובר בטון מרוכך שרומז שהבנק לא ימהר להעלות שוב את הריבית בקרוב.

"האינפלציה צפויה להשאר נמוכה בטווח הזמן הקרוב", מסר הפד. בנוגע לטלטלה בשווקים ציין הבנק כי הוא "עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות הפיננסיות והכלכליות בעולם". אך עם כל זאת, הפד ציין כי הוא צופה שהכלכלה תצמח "בקצב מתון" בסיוע שוק העבודה המתחזק.

באשר לצניחה במחירי הנפט, הפד מאמין כי מדובר במגמה שתחלוף בטווח הזמן הבינוני.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון מכירות הבתים החדשים לחודש דצמבר, שינזק ב-10.8% לכ-544 אלף, לעומת הצפי לכ-500 אלף. זאת, לאחר נתון מכירות של 490 אלף בחודש הקודם. 

מחיר הנפט ננעל היום בעלייה של 2.7% ל-32.3 דולר - עלייה 21% מהשפל האחרון אליו הגיע מוקדם יותר החודש. זאת, לאחר שמנהל האנרגיה בארה"ב פרסם את דוח המלאי השבועי, שלפיו גדל מלאי הנפט פחות מהצפוי בשבוע שעבר - ב-8.4 מיליון חביות, לשיא של 494.9 מיליון חביות בסך הכל. ביום שני מחירי הזהב השחור צנחו בכ-6% ואתמול הם זינקו עד 4% (במהלך היום זינקו עד 7%).

 

מניית אפל  הכבידה היום על הנאסד"ק. הסיבה - חולשה במכירות האייפונים ברבעון החגים שאמור היה להיות הרבעון החזק ביותר שלה. החברה פירסמה אמש דוחות לרבעון הרביעי והיא צופה ירידה בהכנסות לרבעון הנוכחי, לראשונה מזה 15 שנה. החברה הכתה את התחזיות בשורת הרווח, ופספסה בשורת ההכנסות.

גם בואינג ריכזה תשומת לב רבה, לאחר שיצרנית המטוסים פרסמה תחזית הכנסות נמוכה מהציפיות ל-2016.

בזירת הדוחות לרבעון הרביעי היום צפויות לדווח החברות פייסבוק  ו-eBay   אחרי הנעילה.

עוד במדווחות -  United Technologies , ביוג'ן , בואינג , ברודקום , קוואלקום EMC , פרארי , סנדיסק , לאס וגאס סנדס , מלאנוקס , פייפאל , טקסס אינסטרומנטס .

לאחר שאתמול דווח על קיצוצי עובדים נרחבים בחברת התוכנה VMware (סימול VMW), גם בישראל, החברה פירסמה הלילה דוחות טובים שעקפו את תחזיות האנליסטים.