מיטב דש רוכשת את פעילות חבר הבורסה של אי-אונליין ב-1.3 מ' ש'

העסקה אינה כוללת את זכויות המוכרת לקבל מניות או אמצעי שליטה אחרים בבורסה לני"ע כתוצאה מהליך השינוי המבני המתוכנן בה

אילן רביב / צילום: איל יצהר
אילן רביב / צילום: איל יצהר

מספר הברוקרים שאינו בנקים ממשיך לקטון והפעם זוהי החברה הציבורית אי-אונליין, שמוכרת את פעילות חבר הבורסה שלה, אי-ברוקר, לחבר הבורסה מיטב דש טרייד שבבעלות בית ההשקעות מיטב דש. מניית אי-אונליין איבדה כ-60% מערכה בשלוש השנים האחרונות - עדות לרומן הלא מוצלח שלה עם חבר הבורסה שאותו רכשה מידי בית ההשקעות הראל פיננסים באפריל 2012.

על פי הודעת אי-אונליין, תשלם מיטב דש בניהול אילן רביב עבור פעילות אי-ברוקר כ-1.3 מיליון שקל, שישולמו מיד במועד השלמת העסקה, וסך של עוד כ-300 אלף שקל שאפשר וישולמו בעתיד בכפוף לעמידת הפעילות הנרכשת בתנאים. השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים, לרבות אישור הבורסה.

משני הצדדים לעסקה נמסר כי "הפעילות שנמכרה למיטב דש הינה בתחום חבר הבורסה, חבר מסלקת הבורסה ועשיית שוק ועם השלמת העסקה ככל שתושלם, תחדל החברה לפעול בתחום פעילות זה". מנגד, העסקה אינה כוללת את הזכויות של אי-ברוקר לקבל מניות או אמצעי שליטה אחרים בבורסה כתוצאה מהליך שינוי מבני בבורסה, ואלה ייוותרו בידי אי-אונליין. מדובר, נציין, בנתח של 3.9% מהמניות בבורסה שיינתנו לחברי הבורסה, לאחר שייקבע חלקם של העובדים, בעוד שלמיטב דש יהיו 5.6% ממניות הבורסה שיינתנו לכלל חברי הבורסה.

סוף לרומן

לדברי אושר טובול, מנכ"ל מיטב דש טרייד, "ביצוע העסקה הינו המשך של אסטרטגיית הצמיחה שלנו. אנו ממשיכים לחזק את מעמדנו כמובילי שוק ומעניקים ללקוחותינו שירות מקצועי ומערכות מהמתקדמות בענף". מיטב דש טרייד הינה חברה בבורסה ובמסלקת הבורסה.

מבחינת אי-אונליין, שעוסקת בין היתר בפיתוח ואספקת מערכות ושירותי מידע לשוק ההון ושנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-12.7 מיליון שקל, מדובר בסיום הרומן עם חבר הבורסה שאותו רכשה לפני כשלוש שנים מידי קבוצת הראל, בעסקה ששיקפה את שווי ההון העצמי של חבר הבורסה.

אי-אונליין, שבשליטת יובל גולן ואחיינו ד"ר מיכאל גולן, דיווחה אשתקד כי לחבר הבורסה שבבעלותה כ-2,200 חשבונות פעילים שהחזיקו נכסים בשווי של כ-830 מיליון שקל. בדוחותיה ציינה החברה כי להערכתה חלקו של חבר הבורסה שלה היה קטן מ-3% מסך פעילות חברי הבורסה שאינם בנקים. המכירה של הפעילות למיטב דש, הינה צעד נוסף במסכת המתארכת של יציאת חברי הבורסה שאינם בנקים מהשוק, שמתאפיין ביתרון לגודל.