הפוליטיקאים יוזמים: נטרול השפעת רשות החברות במינוי דירקטורים

היוזמה מתמקדת במינוי דירקטורים מחוץ לנבחרת הדירקטורים שגם כך נמצאת בסכנת פירוק

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

אורי יוגב על הכוונת של הפוליטיקאים: במערכת הפוליטית רוקמים יוזמה חדשה לנטרול השפעתה של רשות החברות הממשלתיות, בראשות יוגב, במינוי דירקטורים בחברות הנמצאות בשליטת המדינה - מחוץ לנבחרת הדירקטורים.

כאמור, היוזמה מתמקדת במינוי דירקטורים מחוץ לנבחרת הדירקטורים שגם כך נמצאת בסכנת פירוק. אתמול נודע כי מפלגת ש"ס מובילה בימים אלה מהלך לפירוק נבחרת הדירקטורים שהקים שר האוצר לשעבר יאיר לפיד. זאת, כשנתיים בלבד לאחר הקמת הנבחרת.

בש"ס מתכננים להקים ועדה שתפקידה יהיה לנסח קריטריונים שיאפשרו ייצוג לדירקטורים בעלי רקע מגוון, כמו למשל חרדים, אתיופים וערבים. הנושא סוכם עם שר האוצר משה כחלון אך לא עם יוגב. סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן (ש"ס), יעמוד בראש הוועדה.

החשש הוא כי פירוק נבחרת הדירקטורים יסלול את הדרך חזרה למינויים פוליטיים. 

באשר ליוזמה לנטרול השפעתה של רשות החברות במינוי דירקטורים - כחלון לא הביע עדיין עמדה ספציפית בנושא, אך נוכח המתקפה החריפה שלו נגד יוגב בשבוע שעבר לא מן הנמנע כי הוא יתמוך ביוזמה. כזכור, בשבוע שעבר האשים כחלון את יוגב בכך שהוסתר ממנו מידע חיוני הנוגע להליך ההפרטה של הדואר והוא מתח גם ביקורת על איוש משרות דירקטורים בחברות הממשלתיות.

"חסרים לנו 450 דירקטורים", אמר כחלון. "70 יו"רים לא מאוישים, 70 חברות ללא ייצוג של ערבים ו-40 ללא קוורום. המצב הוא חמור. אם החוק קבע שצריך להיות מספר מסוים של דירקטורים אז זה מה שצריך להיות. אבל לא שיהיה כתוב בחוק 15 ויכהנו 4 - זה עקום ובדבר הזה אני מתכוון לטפל".