זאת הסיבה לכך שוורן באפט "מתנפל" על מניית האנרגיה הזו

מחירי הנפט צנחו בחודש החולף לשפל של 12 שנה ■ ברקשייר הת'אוויי, חברת ההחזקות של באפט, הגדילה את ההחזקה שלה בחברת הזיקוק Phillips 66 ביותר ממיליארד דולר ■ האם באפט מעריך שמחירי הנפט יעלו ופשוט מנצל את ההזדמנות? אנליסט אחד חושב אחרת

וורן באפט / צילום: רוירטס
וורן באפט / צילום: רוירטס

וורן באפט, "האורקל מאומהה", ידוע באסטרטגיית ההשקעות שלו לפיה הוא נכנס לשוק כאשר העדר בורח ויוצא מהשוק כאשר העדר נכנס. מחירי הנפט צנחו בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים לשפל של 12 שנה. באפט, ניצל את ההזדמנות והגדיל את הפוזיציה שלו באחת מחברות האנרגיה הגדולות בארה"ב. תחילה, רבים העריכו שהסיבה לכך היא שבאפט מנצל את ההזדמנות ומעריך שמחירי הנפט יזנקו בקרוב. אנליסט אחר סבור שהסיבה לכך שונה לחלוטין.

לפי מסמכים שהגישה לרשויות הרגולציה בארה"ב, ברקשייר הת'אוויי , חברת ההחזקות בבעלותו של באפט, רכשה עוד 2.54 מיליון מניות של חברת Phillips 66 בהיקף כולל של כ-198 מיליון דולר. כעת, לאחר הרכישות האחרונות, ההחזקה של ברקשייר ב- Phillips 66 , אחת מחברות הזיקוק הגדולות בעולם, מגיעה ל-13.6%, או שווי כולל של 5.8 מיליארד דולר. זאת לאחר שבאוגוסט אשתקד ברקשייר הודיעה כי היא מחזיקה ב-10% מחברת האנרגיה. רק בחודש ינואר, שבו מחירי הנפט צנחו בחדות, באפט רכש מניות של פיליפס 66 ביותר מ-1.2 מיליארד דולר.

אז מדוע באפט המשיך להגדיל את הפוזיציה ב- Phillips 66? ההערכה הראשונית הייתה כאמור שבאפט מנצל את מחירי הנפט הנמוכים. אולם, האנליסט אלברט אלפונסו, מציין במאמר ל"סיקינג אלפא", שהחברה למעשה מרוויחה מפערי המחירים בין המקורות השונים של הנפט והביקוש לדלק. כלומר, כאשר מחירי הנפט יורדים, הביקוש לדלק עולה ולכן חברות הזיקוק מרוויחות יותר. אומנם זה לא השתקף בדוחות האחרונים של החברה, אך ההכנסות שלה מזיקוק קפצו ל-475 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2015, מעל ההערכות המוקדמות. כמו כן, כאשר מחירי הנפט יורדים ההוצאות של חברות הזיקוק כגון פיליפס 66 יורדות.