"חרדה גבוהה": הנאסד"ק ירד מעל 2%; הנפט צנח

נעילה שלילית בבורסות אירופה ■ מחיר הנפט בארה"ב ירד שוב מתחת ל-30 דולר ■ עונת הדוחות בעיצומה: אמש היכתה החברה האם של גוגל את התחזיות המוקדמות ■ עוד במדווחות: יאהו, אקסון מובייל, UPS ופייזר

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, בצל נעילה שלילית בבורסות אירופה והמשך הירידות במחירי הנפט. אלפאבית  (גוגל) עברה את שווי השוק של אפל, והיא היום החברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם.

"הסנטימנט הכללי הוא שוב חרדה גבוהה בקרב המשקיעים בנוגע למדיניות הפדרל ריזרב, לצמיחה ולדולר. החדשות שאנחנו מקבלים לא מציירים תמונה ברורה לכאן או לכאן", כך אומר אריק ויינגארד, מנהל תיקים בכיר ב-US Bank.

 

הזהב השחור  ממשיך להדאיג את השווקים, עם חששות כי המחיר הנמוך יפגע בצמיחה הכלכלית העולמית. "השווקים אולי מתייצבים אבל ללא נתונים כלכליים משמעותייים היום, המשקיעים ימשיכו להתמקד במחירי הנפט", ציין האסטרטג הכלכלי הראשי ב-ADS Securities.

בדרך לעסקת ענק בתחום קוטלי הזרעים: סוכנות בלומברג מדווחת היום כי כמצ'יינה הסינית במו"מ מתקדם לרכישת סינג'נטה  תמורת 43 מיליארד דולר.

 

עונת הדוחות בעיצומה, ובין המדווחות היום אקסון מובייל , UPS  ופייזר . יאהו  תדווח לאחר הנעילה.

אמש לאחר הנעילה דיווחה אלפאבית  , החברה האם של גוגל, דיווחה על הכנסות של 21.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2015, לעומת צפי ל-16.9 מיליארד דולר ו-14.5 מיליארד דולר של החברה (בשמה הקודם, "גוגל") ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 8.67 דולר למניה, לעומת 6.88 דולר ברבעון המקביל, ולעומת 8.1 בתחזיות האנליסטים.

אלביט מערכות  הודיעה היום כי מיזם האפינטי בבריטניה המשותף לה ולחברת Kellog Brown, זכה בחוזה במחיר קבוע לאספקת תוכנית (UKMFTS) לאימון צוותי חיל האוויר בבריטניה. הכנסות המיזם בגין פרויקט זה מוערכות בכ- 500 מיליון ליש"ט (כ-713מיליון דולר), על פני תקופה של 18 שנים. כלומר, אלביט מערכות צפויה ליהנות מ-50% לפחות מההכנסות הללו.

טאואר  הודיעה היום כי השלימה את רכישת מפעל הייצור של חברת מקסים בסן אנטוניו, טקסס. הרכישה תרחיב את יכולת היצור הגלובלית הקיימת של טאואר תוך הגדלת כושר הייצור של החברה בכ-28 אלף פרוסות בחודש. הגדלת כושר הייצור צפויה לשרת את ביקושי לקוחות החברה, הקיימים והצפויים, העולים על כושר הייצור הקיים של החברה.

רות' קפיטל החל לסקר את מניית מלאנוקס  ומעריך כי היא נסחרת בחסר משמעותי. ברות' ממליצים על המניה ב"קנייה" ובמחיר יעד של 60 דולר, גבוה בכ-31% ממחירה בשוק.

נובה הישראלית דיווחה היום על עסקה עם יצרנית שבבית מובילה באסיה. על פי הערכות בשוק מדובר ב-TSMC. על פי דיווחי החברה בעבר היא מכרה ליצרן זה במעל ל-30 מיליון דולר בשנה, כך שככל הנראה היקף העסקה גם הפעם הוא דומה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]