מרדכי בן עמי ינהל את החברה הביטחונית החדשה תומר

החברה החדשה עתידה לקיים את הפעילות המסווגת שנעשית כיום בתעשייה הצבאית (תעש מערכות) והוגדרה "אינטרס ביטחוני חיוני של המדינה"

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

אל"מ (במיל') מרדכי (מודי) בן עמי יהיה המנכ"ל הראשון של החברה הביטחונית הממשלתית החדשה תומר, שמוקמת בימים אלה. בן עמי נבחר לתפקיד בתום הליך של מכרז פומבי שמשרד הביטחון פרסם לפני כמה חודשים. החברה החדשה תומר עתידה לקיים את הפעילות המסווגת שנעשית כיום בתעשייה הצבאית (תעש מערכות) והוגדרה "אינטרס ביטחוני חיוני של המדינה".

תעש עומדת לפני מכירה במסגרת הליך הפרטה, אך חלק מהפעילות המסווגת שנעשית כיום במפעל גבעון שבאחריות החברה תוחרג ממנה ולא תימכר. בהקמת החברה החדשה, מערכת הביטחון מבטיחה לעצמה את השמירה על פעילויות אלה, הקשורות בין השאר לתחום ההנעה הרקטית.

ההחלטה לבחור בבן עמי לתפקיד התקבלה במשרד הביטחון לפני שבועות אחדים. בתפקידו האחרון שימש בן עמי מנהל יחידת סמך של מערכת הביטחון, במשך 14 שנה בקירוב. הוא בוגר קורס חובלים ושימש במגוון רחב של תפקידים בחיל הים. בתפקידו האחרון בחיל פיקד על מינהלת צוללות הדולפין. לצד בחירת בן עמי לתפקיד מנכ"ל תומר, משרד הביטחון החל לגייס בעלי תפקידים בכירים לחברה החדשה, בהם סמנכ"לים ויועץ משפטי. חלק ניכר מעובדי גבעון של תעש מערכות, שמעורבים בפעילות שהוגדרה מסווגת, יעברו בגמר התהליך לחברה החדשה.

בתוך כך, גורמים שמעורבים בהפרטה של תעש אמרו היום (ד') ל"גלובס" כי הליכי ההפרטה נמשכים: זאת, לאחר שמנכ"ל משרד האוצר הבהיר בשבוע שעבר למבקר המדינה כי לא נמצא ממש בטענות על ליקויים שנפלו בתהליך המכרז למכירת החברה הביטחונית. רשות החברות הממשלתיות מנהלת את הליכי ההפרטה של תעש, כשאלביט מערכות היא מועמדת יחידה לרכישת החברה. קבוצות וחברות אחרות שהתחרו על רכישת תעש פרשו מהמרוץ. גורם שמעורה בתהליך העריך כי בשבועיים הקרובים יואץ המו"מ עם אלביט מערכות, בניסיון להתכנס למחיר מוסכם שבו המדינה תמכור לה את החברה.