כחלון נחוש לפטר את יוגב: "יש לי בעיה עם מי שלא מתפקד"

שר האוצר בראיון לערוץ 10: "אנחנו מקדמים יוזמה שמי שמינה אדם הוא יפטר אותו. להפסיק לפחד" ■ יוגב פנה ליועמ"ש

אורי יוגב משה כחלון / צילום: אוריה תדמור איל יצהר
אורי יוגב משה כחלון / צילום: אוריה תדמור איל יצהר

שר האוצר משה כחלון ממשיך לתקוף את מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב: בראיון לערוץ 10 הערב (שבת) אמר כחלון כי רשות החברות הממשלתיות לא מתפקדת.

"רשות החברות לא מתפקדת כרגע כי אין דירקטורים, יש שם כשלים אדירים. אני שר אוצר אני אחראי. כשאני רואה ושומע ומגיעים אלי ראשי חברות ומדברים על כשלים אני צריך לטפל בהם. לא לפחד. נבחרתי לעשות לא נבחרתי לפחד", אמר כחלון.

מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב פנה שלשום ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט בעקבות כוונת האוצר לקדם יוזמה לשינוי הליכי הדחת בכירים בממשלה, יוזמה שנועדה לטענתו להביא להדחתו.

מדובר בהצעת החלטה לתקן את החלטת הממשלה מ-2008 הקובעת כי לצורך הדחת רגולטורים עצמאיים נדרשת המלצת הוועדה הציבורית בראשות שופט בית המשפט העליון לשעבר יעקב טירקל. לפי ההצעה שתכננו שר האוצר ושרים נוספים בממשלה להציג - תועבר סמכות ההמלצה מוועדת טירקל לוועדה בראשות נציב שירות המדינה משה דיין. השינוי צפוי לחול על הליכי הדחתם של רגולטורים נוספים ובהם יו"ר רשות החשמל, יו"ר רשות המים, הממונה על השכר והממונה על התקציבים באוצר.

ההצעה לא תועלה בישיבת הממשלה מחר, לאחר שנציבות שירות המדינה פנתה ביום חמישי למשרד המשפטים וביקשה לקבל הבהרות על הנוסח.

כחלון אמר על היוזמה הערב בערוץ 10 כי "יחד עם ראש הממשלה ושרת המשפטים אנחנו מקדמים יוזמה שמי שמינה אדם הוא יפטר אותו. לא יכול להיות שגוף מסוים ימנה מישהו וגוף אחר יפטר אותו. להפסיק לפחד. הוא צריך לעשות את העבודה שלו מי שעושה את העבודה שלו אין לי בעיה איתו. יש לי בעיה עם מי שלא מתפקדים. אני תשעה חודשים במשרד האוצר לא הדחתי אף אחד, אני תומך בנבחרת הדירקטורים אבל אם צריך לשנות - לא צריך לפחד".

ברשות החברות טוענים כי מאחורי ההצעה עומדים שלושה שרים, כחלון, שר התחבורה ישראל כץ ושר הרווחה חיים כץ. לטענתם, המהלך מיועד להדחתו האישית של יוגב, והראייה לכך היא כי לפי ההצעה השינוי יהיה רטרואקטיבי, כלומר יחול גם על מינויים שכבר אושרו.

כהונתו של יוגב עתידה להסתיים בספטמבר 2017 ונכון להיום יוגב אומר בשיחות פרטיות כי אין לו כל כוונה לסיים את תפקידו לפני מועד זה. המהלך האחרון של יוגב שמעורר את ההתנגדות החזקה ביותר במישור הפוליטי הוא ההליך להדחתו של יו"ר התעשייה האווירית רפי מאור, שבו החל בחודש שעבר. מאור נחשב מקורב מאד לשר חיים כץ. בנוסף קיים משבור אמון בין יוגב לכחלון על רקע התעקשותו של יוגב לשמור על שליטתה של רשות החברות בהליכי מינוי דירקטורים. התעקשות זו כבר גרמה לכחלון לתקוף את יוגב בפומבי בכנס רשות החברות ולטעון כי מדובר בהליך עקום.

מלשכת שר התחבורה נמסר: "בניגוד לטענות אנונימיות, אין לשר כץ כל קשר להצעת מחליטים או הקמת ועדה בנושא מינויים, והנושא כלל אינו מצוי בתחום אחריותו".