דקירה באשקלון: חייל צה"ל נפצע קל, הדוקר נורה ונוטרל

מהמשטרה נמסר כי החלה בדיקה לגבי מניעי האירוע, וטרם ברור אם המניע לאומני או פלילי ■ נבדק חשד שנשקו של החייל נחטף ע"י התוקף, אך זה טרם מאומת

פיגוע דקירה - אילוסטרציה / צילום: רויטרס
פיגוע דקירה - אילוסטרציה / צילום: רויטרס

חייל צה"ל נפצע הבוקר (א') קל באירוע דקירה בסמוך לתחנה המרכזית באשקלון. הדוקר נמלט מהזירה, אך לאחר מרדף קצר הוא אותר, נורה ונוטרל על ידי כוחות משטרה. החייל קיבל טיפול ראשוני במקום מחובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום, והועבר להמשך טיפול בבית החולים ברזילי בעיר כשהוא בהכרה מלאה.

מהמשטרה נמסר כי החלה בדיקה לגבי מניעי האירוע, וטרם ברור אם המניע לאומני או פלילי. הרחוב בו בוצע הפיגוע, בן גוריון, הוא רחוב מרכזי בעיר בו ישנה תנועה רבה בשעות הבוקר, ובמיוחד בימי ראשון בו חיילים רבים נמצאים בדרכים. נבדק חשד שנשקו של החייל נחטף על ידי התוקף, אך זה טרם מאומת.

אתמול נדקרה אישה בת 65 בצווארה בזמן שביצעה קניות בשוק ביישוב הבדואי רהט שבנגב. האישה פונתה במצב בינוני לבית החולים. במשטרה מעריכים כי האירוע התרחש על רקע לאומני. מעדויות שנאספו בזירת האירוע עולה כי האישה, המתגוררת באחד מהיישובים הסמוכים לרהט, הגיעה לשוק המקומי יחד עם בני משפחתה. מחקירת המקרה עולה כי היא נדקרה על ידי צעיר ערבי בן 20 שהצליח להימלט זמן קצר לאחר האירוע.

ביום חמישי האחרון נפצע מאבטח קל בתחנה המרכזית ברמלה, לאחר ששתי נערות בנות 13, תלמידות כיתה ח' בעיר, דקרו אותו בסכינים ששלפו מילקוטיהן. הנערות נתפסו ונעצרו על ידי כוחות במקום, ומחקירה עלה כי המניע למעשה היה לאומני.