נדחתה הצעת חוק לחילוט רווחי סרסורים ומנהלי בתי בושת

ועדת שרים לחקיקה דחתה את הצעת החוק של ח"כ מיקי לוי, לפיה רווחי סרסורים ומנהלי בתי בושת יחולטו ויועברו לקרן לשיקום נפגעי עבירה של סחר בבני אדם ■ לוי: " איך אפשר להתנגד להצעת חוק צודקת כל-כך?"

זונה, זנות / צלם: רויטרס
זונה, זנות / צלם: רויטרס

ועדת שרים לחקיקה דחתה אתמול (א') את הצעת החוק של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), לפיה רווחי סרסורים ומנהלי בתי בושת יחולטו ויועברו לקרן שהוקמה בעבר לשיקום נפגעי עבירה של החזקה בתנאי עבדות ועבירה של סחר בבני אדם.

בעקבות דחיית הצעת החוק מסר ח"כ לוי: "אני מצר על ההחלטה המוטעית של הוועדה. אינני מבין איך אפשר להתנגד להצעת חוק שפויה וצודקת כל-כך".

לדבריו, "במלחמה של גורמי אכיפת החוק במיגור הזנות חייבים להתמקד בין היתר בסרסורים ובמנהלי בתי הבושת, ולא בנשים שנכנסו בעל כורחן למעגל הזנות. חייבים לזכור כי אף אישה לא בוחרת מרצונה החופשי להיכנס למעגל הזנות, וכי בסופו של יום הן קורבן של נסיבות חיים ודיכוי.

"יש להחמיר את הענישה כלפי סרסורים ומנהלי בתי בושת ולשים את היד על רווחיהם שהושגו תוך ניצול ודיכוי של אותן נשים. כדי לסגור את המעגל יש להפנות את הכסף שחולט לקרן ייעודית שכבר קיימת כיום, ולטפל בקורבנות של סחר בבני אדם. כך נגביר את ההרתעה, נעשה צדק ונעזור לאותן נשים - ועל הדרך אף נקטין את ההון השחור שחלקו מגיע ומתגלגל מאפיקים אפלים אלה".

על-פי נתוני משטרת ישראל בכל שנה נפתחים עשרות תיקי חקירה כנגד מסרסרים לזנות. כך, בשנת 2013 נפתחו 35 תיקים, ואילו בשנת 2014 נפתחו 41 תיקים. כמו כן, על-פי הערכות של גורמי מקצוע המתעסקים בתחום, מעגל הזנות בישראל מגלגל מיליארדי שקלים בודדים בשנה, וכמחצית מהסכום מגיע לכיסם של המסרסרים לזנות.

נציין כי ההצעה תעלה ביום רביעי הקרוב להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית, וזאת למרות התנגדות ועדת השרים לחקיקה.