הנקראות ביותר

קרית אונו: ועדת הערר הפחיתה קומות בפרויקט תמ"א 38 של הריסה ובנייה

הפרויקט שהתכווץ: ועדת הערר המחוזית קיבלה ערר שהגישו תושבים בקרית אונו נגד מימוש פרויקט תמ"א 38 ברחוב מוניטיפורי בעיר, שיזמה חברת אשדר. מדובר בשלושה בניינים בני שלוש קומות שבכל אחד מהם 12 דירות ללא חניות. חברת אשדר שהתקשרה עם הדיירים לביצוע פרויקט מסוג תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש, הגישה בתחילת 2013 בקשה להיתר הכוללת הריסת הבניינים הקיימים ולהקמת שלושה בניינים בני 8 קומות כל אחד, 26 דירות בכל בניין, וכן 36 חניות. הבקשה כללה הקלה של ארבעה דירות בכל בניין וכן תוספת של שתי קומות בכל בניין.

לבקשה הוגשו התנגדויות רבות ובאוגוסט 2014 החליטה הוועדה המקומית בקרית אונו לדחות את ההתנגדויות ולאשר את הבקשה ובתנאי שמספר החניות בכל בניין יעמוד על שתי חניות לכל דירה. על ההחלטה הגישו התושבים המתגוררים בסמוך כמה עררים, וגם חברת אשדר עצמה התנגדה בטענה כי חיוב הוועדה המקומית להקצות שני מקומות חניה לכל דירה מנוגדת לתקן החניה הארצי.

בעררים שהגישו התושבים, בין היתר באמצעות עו"ד נועם קולודני, נטען כי אישור הבקשה תגרום פגיעה קשה בסביבה העירונית כולה ותפגע אנושות באיכות חייהם ובערך בתיהם, וכן יכביד על תשתיות העיר ועל התנועה באזור.

ועדת הערר בראשות עו"ד הילה סירוטה ליבנה מצאה כי ניתן להוסיף על כל בניין קיים 10 יחידות דיור ב-2.6 קומות נוספות, ועל כן מספר הדירות והקומות שביקשה אשדר גדול ממה שניתן לאשר. הוועדה קבעה כי יש לאשר את ההקלה בנוגע למספר הדירות - 26 דירות לבניין, אך אין מקום לאשר את ההקלה במספר הקומות.

"ניצול בזבזני"

הוועדה נימקה את ההחלטה כי התרשמה שהתכנון שבוצע מביא ל"ניצול בזבזני ולנפח בנייה גדול מההכרח לניצול הזכויות". עוד ציינה הוועדה כי יש להתחשב באופי המקום המתאפיין בבנייה רוויה נמוכה ולייצר תכנון שיפגע כמה שפחות באופי. עוד קבעה הוועדה כי אין לדרוש תוספת חניות.

בחברת אשדר מסרו כי החברה לומדת את השלכות ההחלטה, וכי אין ערב לכך שניתן יהיה להכניס את מספר הדירות במספר הקומות המצומצם יותר.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות