המרדף אחר הקוראים: "ניוזוויק" ביטל את חומת התשלום באתר

בעבר הגביל "ניוזוויק" את הקוראים ל -5 מאמרים חינם בחודש ואז ביקש מהם לעשות מנוי

מבחינתם של כמה מו"לים, כמו "ניו-יורק טיימס", השימוש בחומת תשלום מספק תזרים הכנסות נחוץ, באמצעות הפיכת קוראים חינמיים ונאמנים למנויים דיגיטליים משלמים. אך "Newsweek" הולך בכיוון ההפוך, ואתמול (ד') הוא ביטל את חומת התשלום שלו.

בעבר הגביל "ניוזוויק" את הקוראים ל-5 מאמרים חינם בחודש ואז ביקש מהם לעשות מנוי - כלקוח דיגיטלי בלבד או כלקוח דפוס ודיגיטלי. בארה"ב יש ל"ניוזוויק" כ-100 אלף מנויי דפוס ודיגיטלי, ומספר המנויים הדיגיליים בלבד גבוה במקצת, אמר מיטשל קפלן, סמנכ"ל השיווק של IBT Media, שרכשה את "ניוזוויק" ב-2013.

החברה אינה מבטלת בזאת את המנוי הדיגיטלי. חלק מהתכנים ימשיך להיות זמין רק למנויים, ובעתיד תהיה למנוי דיגיטלי גישה למהדורה הנוכחית, למעט כתבת השער. לאחר פרק זמן מסוים תהיה המהדורה כולה זמינה בחינם, על-מנת להגדיל את מספר המבקרים באתר.

לפי נתוני ComScore, ל"ניוזוויק" היו 4.2 מיליון מבקרים ייחודיים בדצמבר ממחשבים שולחניים וממובייל - זינוק של 49.4% לעומת דצמבר 2014.

בעבר היו ל"ניוזוויק" בעיות טכניות בחומת התשלום שלו. כמה משתמשים דיווחו בטוויטר כי קיבלו הודעה שהם מיצו את מספר הכתבות החינמיות העומדות לרשותם בחודש רלוונטי - אף שלא ביקרו באתר באותו חודש.