בירם מציע לרכוש את דרבן מידי כלכלית י-ם במיליארד שקל

ההצעה הוגשה בנפרד ממהלך שמקדם בנק לאומי למכירת השליטה בכלכלית ■ כפי הנראה, אם המהלך למכירת השליטה בכלכלית יתקדם, מכירתה האפשרית של דרבן תרד מהפרק 

עמיר בירם ממשיך לחפש אחר הזדמנות לרכישת חברת נדל"ן גדולה, באמצעות ניצול מצבה המאתגר של החברה האם הממונפת. לאחר שהגיש באחרונה הצעה שלא הבשילה לרכישת השליטה ברבוע כחול נדל"ן, הגיש בירם הצעה לרכישת חברת הנדל"ן דרבן , שבבעלות קבוצת כלכלית ירושלים .

בסוף השבוע הגיש בירם (באמצעות קרן JTLV שדרכה הוא מחזיק בעיקר נכסיו, בשותפות עם רוני בירם וגיל דויטש ועם ג'ורג' חורש, יבואן טויוטה) הצעה כאמור לאהרון פוגל, יו"ר כלכלית. זאת, בנפרד ממהלך שמקדם בנק לאומי למכירת השליטה בכלכלית (לאחרונה אף הוזכר בהקשר זה שמו של שלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים). כפי הנראה, אם המהלך למכירת השליטה בכלכלית יתקדם, מכירתה האפשרית של דרבן תרד מהפרק.

ההצעה של בירם נוקבת בשווי ההון העצמי לדרבן. מדובר בהצעה ל-100% ממניות החברה בתמורה לכמיליארד שקל. דרבן סיכמה את הרבעון השלישי של 2015 עם הפסד של כ-21 מיליון שקל, שהוביל אותה להציג הפסד של כ-97 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, וזאת לאחר שב-2014 רשמה החברה רווח של כ-39 מיליון שקל. דרבן עוסקת בתחום הנדל"ן המניב, רכישת מקרקעין (קרקע ומבנים) והשכרתם, וכן בייזום ופיתוח מקרקעין בישראל ובחו"ל, בעיקר בגרמניה ובקנדה.

כאמור, זו לא ההתעניינות הראשונה של בירם בתחום הנדל"ן המניב. לאחרונה הוא התעניין בקניוני G של גזית ישראל, שם פרש רגע לפני תחילת שלב ההתמחרות, וגם ברבוע כחול נדל"ן, עבורה הגיש הצעה לפי שווי חברה של כ-1.7 מיליארד שקל. ואולם, מאחר שעל הפרק עומדת כיום מכירת החברה האם, אלון רבוע כחול, ההצעות לרבוע נדל"ן הפכו ללא רלבנטיות.

דרבן היא כאמור חברה בת של כלכלית ירושלים, אשר מניות השליטה בה, בהן מחזיק אליעזר פישמן, שועבדו כנגד חוב פרטי של פישמן לבנק לאומי, הפועל למכירת החברה.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"