אושרו רוב חברי המועצה המפקחת על תאגיד השידור

המועצה עדיין לא מלאה, וחסרים בה שני חברים שיוגשו בנפרד לאישור ■ כעת אמור רה"מ ושר התקשורת בנימין נתניהו לחתום על כתב המנוי בפועל של המועצה, כדי שזו תחל בעבודתה

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

אושרו 10 חברים מתוך מליאת המועצה המפקחת על תאגיד השידור הציבורי. קרוב לשנה לאחר שמונו על ידי ועדת קמא, אישרה הוועדה לאישור מינויים בשירות הציבורי בראשות השופטת בלהה גילאור את חברי המועצה שבראשה יעמוד גיל עומר, כיום מנכ"ל מוזיאון הילדים בחולון.

המועצה עדיין לא מלאה, וחסרים בה שני חברים שיוגשו בנפרד לאישור, ובהם חבר דירקטוריון בעל רקע עיתונאי, שיחליף את עורך "ליברל" רותם דנון שבחר לפרוש מהתהליך. כעת, אמור ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לחתום על כתב המנוי בפועל של המועצה על מנת שזו תחל בעבודתה.

פרט לעומר, חברים במועצה גם איש החינוך הרב אבי רט, המסעדן ואיש העסקים חמיס אבולעפיה, היוצר הדוקומנטרי נפתלי גליקסברג, ששימש בעבר כיו"ר ארגוני היוצרים, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, דלית שטאובר, דוד אלכסנדר, לשעבר ראש מנהל התרבות ורו"ח אורלי גרטי-סרוסי, שתאייש את משבצת אשת הכספים.

נוכחותה של המועצה קריטית לתפקודו של תאגיד השידור בראשותו של אלדד קובלנץ, שכן היא אמונה על מתווה פעילותו והיא הגוף המפקח על התנהלותו התקינה.

למינוי חברי מועצת תאגיד השידור הציבורי הביאה עתירה משותפת של תנועת "הצלחה" וח"כ אראל מרגלית אשר עתרו בסוף אוגוסט 2015 בדרישה לכפות על נתניהו לקדם את מינויים. בשבוע שעבר הגישה המדינה עדכון לבית המשפט העליון בו מסרה על הדיון הצפוי בועדת גילאור במינוי עשרת חברי המועצה. בית המשפט הורה למדינה לעדכן שוב בתחילת אפריל בכל הנוגע להשלמת תהליך המינויים.

עו"ד אלעד מן, המייצג את "הצלחה" ואראל מרגלית בעתירה, מסר כי "על אף שהעותרים מברכים על ההתקדמות בהשלמת המינויים שהתאפשרה רק בשל העתירה שהוגשה, יש להצר על גרירת הרגליים שאיפיינה את התהליך עד כה ועיכבה את פעילותו התקינה של התאגיד. קיימת חשיבות גדולה להשלמת תהליך המינויים של כל חברי המועצה באופן מיידי והעותרים יגישו בימים הקרובים את התייחסותם המפורטת לעניין לבית המשפט".