ענבל אור במהלך נדל"ני גדול - או בלוף תקשורתי?

אור סיטי נדל"ן בהודעה לתקשורת: אחרי 11 שנים, אנחנו מפסיקים לארגן קבוצות רכישה ונמכור דירות במחירים סופיים ■ האמנם?

ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין
ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין

מהלך נדל"ני גדול או בלוף תקשורתי? ענבל אור, בעלי ומנכ"לית קבוצת אור סיטי נדל"ן, הודיעה היום (ב') על יציאה מארגון קבוצות רכישה לאחר 11 שנים בתחום, ומעבר לפעילות יזמות נדל"ן בכפיפות לחוק המכר המבטיחה מחיר ומועד מסירה סופיים.

"מתחילת הפעילות הקבוצה גיבשה כ-30 קבוצות רכישה בפרויקטים שונים, אשר מחציתם נמסרו לידי הרוכשים השונים", נכתב בהודעה לתקשורת של אור סיטי נדל"ן.

עוד נכתב בהודעה כי מעתה ואילך הקבוצה "תתמקד בתחום היזמות מתוך החלטה שקולה ואמונה שקבוצת רכישה טובה ככל שתהיה, אינה מתאימה לכל רוכש, ובראש וראשונה מותירה את קבלת ההחלטות המהותיות בדבר התקדמות הפרויקט בידי ועד הקבוצה ולא בידי מנהל הפרויקט. אנו נמשיך לבדל עצמנו משאר היזמים, בין היתר, באמצעות הצעת מחירים נמוכים יותר ואטרקטיביים בהשוואה למחירי השוק, כפי שפעלנו עד היום".

אור, כמו גם מארגני קבוצות רכישה אחרים, התעקשה במשך שנים כי קבוצות הרכישה עדיפות על פני רכישת דירה מקבלן כיוון שהן מקנות מחיר נמוך יותר לדירה בהשוואה לרכישה מקבלן. עם זאת, הקבוצות תמיד התמודדו עם ביקורת לפיה המחיר הסופי של הדירה הוא תמיד נעלם וישנו חוסר ודאות באשר לתוספת התשלום שהרוכשים יצטרכו לתת עם התקדמות תהליך הבנייה.

באותה הודעה לתקשורת מצוטטת ענבל אור כמי שאומרת: "קבוצת אור סיטי נדל"ן תמשיך ללוות את קבוצות הרכישה שגיבשה, אשר מצויות כיום בתהליכי הקמה ובנייה מתקדמים. חברי הקבוצות עשו עסקאות נדל"ניות מצוינות, אשר משקפות עליית שווי משמעותית מערך הדירות אותן רכשו".

ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין
 ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין

כמה שאלות עומדות ותלויות בנוגע למהלך עליו מכריזה אור, שאלות שלא זכו לתשובות ברורות.

1. מאיפה הכסף? כדי לקנות קרקע לא מכספי חברי קבוצת רכישה, צריך להביא כסף מהבית.

2. האם אור תספק ערבות חוק מכר לרוכשי הדירות?

3. כיצד אור תדע למכור דירה במחיר סופי, שלא ניתן לסטות ממנו? כל זאת, בהתחשב בסטיות הגדולות עליהן דווח בקבוצות שענבל אור ארגנה עד כה. על-פי ערבות חוק המכר, אסור למסור דירות בעיכוב והרי ישנם פרויקטים של אור הנמצאים בעיכוב של שנים. מכאן השאלה: מהיכן יש לה ניסיון לתת התחייבויות כאלה?

כתבות נוספות בנושא:

תחקיר: רוכשי דירות של ענבל אור טוענים כי הפסידו בגדול 

חבר בקבוצת רכישה דורש 25 מ' ש' מענבל אור: "חלקלקה וחזירית"

טענות נגד ענבל אור בפרויקט בבוגרשוב בתל-אביב 

ענבל אור: הטייס שתבע אותי רק רוצה להכפיש את שמי ולהתעשר על חשבוני