צפו: הנשק שיחסל את הרוצחת השקטה שמתפשטת בארץ

נמצא פתרון חדשני פרי פיתוח ישראלי שישמיד את החיפושית שהפכה לאחרונה למכת מדינה בישראל: מדובר במלכודת שניתנת גם לשימוש ביתי ועתידה לשים סוף לבעיה שטיפול הרשויות בה כבר הוגדר כמחדל

חדקונית הדקל / צילום: מהוידאו
חדקונית הדקל / צילום: מהוידאו

באדיבות עדי חשמונאי, אתר וואלה! News

לאחר שפגעה בכ-20 אלף עצי דקל בישראל ושינתה בשנים האחרונות את הנוף של ישראל, העניין בפתרונות להשמדת חדקונית הדקל האדומה המזיקה הולך וגובר. בימים הקרובים צפויה להגיע מגרמניה רכבת אווירית של 42 מיליארד תולעים משמידות חרקים, שיהוו נשק ביולוגי בקרב נגד חדקונית הדקל, שזכתה לכינוי המפוקפק "הרוצחת השקטה".

למי שלא מכיר אז הרוצחת השקטה, חדקונית הדקל האדומה היא למעשה חיפושית שהגיעה לארץ לפני 15 שנים. מקורה של החיפושית בדרום-מזרח אסיה, נקבת החדקונית מסוגלת להטיל בגזע עץ 300 ביצים. הזחלים שבוקעים מהגלמים נוברים ביסודיות בגזעי העצים ומפוררים אותם.

דקלי נוי, שהם הנפגעים העיקריים ממתקפת החדקוניות, מאבדים בסופו של יום את כותרתם ולעתים אף מתים. כשהחדקוניות תוקפות את דקלי התמר, הן בוחרות לחדור למטר וחצי התחתונים של הגזע ולרוקן אותו מתוכן.

הזמנת הרכבת האווירית באה בעקבות סדרת ניסויים שנערכו בחודשים האחרונים בחברת ביו בי שבקיבוץ שדה אליהו, אשר בדקו את מידת יעילותה בתנאי האקלים בישראל. אחרי שהניסויים העידו כי "הנשק הביולוגי" מדביר את המזיק ביעילות, הוחלט לאחרונה לייבא לארץ כמות חסרת תקדים בהיקפה, שעל-פי ההערכות תספיק לכ-2,000 עצים נגועים ברחבי הארץ.