הטיפ היומי: הכלבים נובחים - והמניה הזו עולה ועולה

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס מתחילים לסקר את מניית VCA בהמלצת "תשואת יתר", במחיר יעד של 63 דולר - 26% מעל מחיר השוק

 

 

VCA / צילום: אתר החברה
VCA / צילום: אתר החברה

חברת השירותים הווטרינריים VCA נסחרת בנאסד"ק (סימול: WOOF) בשווי של 4.02 מיליארד דולר. החברה היא המובילה בתחומה, ויש לה רשת של בתי חולים וטרינריים ומעבדות דיאגנוסטיקה ברחבי צפון אמריקה, בשוק שהיקפו הכולל מגיע ל-34 מיליארד דולר.

תחום בתי החולים (כ-79% מהכנסותיה ב-2015) כולל 674 בתי חולים ב-41 מדינות בארה"ב, ובקנדה, ובתחום המעבדות (כ-18% מההכנסות) היא מפעילה 59 מעבדות ויש לה 30 אלף לקוחות - וטרינרים.

החברה היא מובילת שוק, והתעשייה בה היא פועלת חווה כיום שיפורים ברמות הביקושים תוך התמקדות בשירותים ייחודיים. בנוסף, יש אפשרות לביצוע מיזוגים ורכישות, דבר שמתורגם להכנסות ורווחים פוטנציאליים גבוהים יותר.

סקר שערכנו בקרב 75 בתי חולים וטרינריים בארה"ב מגלה שרובם (79%) חוו עלייה בהיקפי הפעילות ובהכנסות במהלך הרבעון האחרון של 2015. נרשמה עלייה של 2% בממוצע במספר הפציינטים החדשים, והווטרינרים היו אופטימיים בנוגע לביקוש הצפוי בשנה הקרובה, בעיקר בכל מה שקשור לדיאגנוסטיקה.

הנתונים הקיימים בנוגע לאימוץ חיית מחמד, שיעורי המתות החסד של חיות והמרשמים שניתנים לתרופות וטרינריות - מצביעים שהיסודות הכלכליים של התעשייה חזקים. נכון לסוף 2015, נרשמה עלייה של 5.5% במספר האימוצים של חיות מחמד ביחס לתקופה המקבילה ב-2014 (אימוץ חתולים צמח בשיעור גבוה יותר מאימוץ כלבים - 5.6% לעומת 5.4%; בהקשר זה נציין שביקור אצל וטרינר עולה כ-30% יותר כשהפציינט הוא כלב, לעומת חתול).

הנתונים מצביעים גם על עלייה של 7.9% במספר המרשמים הווטרינריים שנרשמו בדצמבר האחרון, ולשם השוואה, המרשמים לבני אדם צמחו באותה תקופה ב-0.6% בלבד.

להערכתנו, VCA תוכל לנצל את המגמות של התמקדות בשירותים ייחודיים וקשרים עם המפיצים על מנת לתפוס נתחי שוק הן בתחום המעבדות והן בתחום בתי החולים. רכישות שהיא תבצע בעתיד עשויות להשלים את תמונת הצמיחה, עם אפשרות לתוספת של למעלה מ-200 מיליון דולר בהכנסות בשנים הקרובות. במקביל, VCA נשארת פעילה גם בתחום הרכישה העצמית של מניותיה. אנו מתחילים לסקר את מניית VCA בהמלצת "תשואת יתר", ומחיר היעד שלנו למניה מבוסס על מכפיל 21.6 לרווחי 2017, והוא 63 דולר - 26% מעל מחיר השוק.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם