עובדי אגף שוק ההון דורשים הסכם קיבוצי

יו"ר ועד הפעולה, רו"ח ענת פייער: "המעבר לרשות עצמאית חייב להתחיל באנשים שאמורים להניע אותה קדימה. אנו קוראים לפתוח בהידברות מיידית על-מנת להסדיר את תנאי ההעסקה שלנו ברשות ולהבטיח את ביטחוננו התעסוקתי"

עובדי אגף שוק ההון במשרד האוצר הקימו ועד פעולה על-מנת לנהל משא-ומתן על התנאים החדשים שלהם יזכו לאחר שיועברו לרשות החדשה לפיקוח על שוק ההון. העובדים, שרבים מהם מועסקים בחוזים אישיים, צפויים לדרוש כי ייחתם עימם הסכם עבודה קיבוצי במסגרת הרשות החדשה.

יו"ר ועד הפעולה, רו"ח ענת פייער, אמרה היום (ד') כי "המעבר לרשות עצמאית חייב להתחיל באנשים שאמורים להניע אותה קדימה. אנו קוראים לפתוח בהידברות מיידית על-מנת להסדיר את תנאי ההעסקה שלנו ברשות ולהבטיח את ביטחוננו התעסוקתי".

תזכיר חוק להקמת הרשות שהופץ היום אינו מציע לעובדים שיפור בתנאי העסקתם, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", זאת למרות שעובדי הרשות לניירות ערך נהנים מתנאי שכר עדיפים על אלה של עובדי האוצר. באגף שוק ההון מועסקים כ-140 עובדים. מרבית העובדים ובהם כלכלנים, רואי חשבון ומשפטנים.

במקביל פנתה היום ההסתדרות לאוצר בדרישה לפתוח במשא-ומתן אינטנסיבי להסדרת תנאי העסקתם של העובדים ברשות המתוכננת. במכתב שהעביר יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, לממונה על שוק ההון באוצר דורית סלינגר, לנציב שירות המדינה משה דיין ולממונה על השכר במשרד האוצר קובי אמסלם, טען יעקובי כי "לתזכיר החוק יש השלכות על תנאי עבודתם של עובדי אגף שוק ההון, אך הוא הופץ באופן חד-צדדי וללא כל דיון מול ארגון העובדים היציג". במכתבו העלה יעקובי את הדרישה להיכנס למשא-ומתן אינטנסיבי עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים לגבי תנאי ההעסקה ואופן ביצוע המעבר לרשות שתוקם.

מהאוצר נמסר הערב בתגובה כי "עובדי אגף שוק ההון יהיו עובדי הרשות החדשה. העובדים הם עובדי מדינה וימשיכו להיות כאלה גם לאחר המעבר לרשות החדשה. העובדים ימשיכו ליהנות ממודל העסקה ייחודי ומשופר.

הקמת הרשות החדשה לפיקוח על שוק ההון מקודמת על-ידי שר האוצר משה כחלון וסגנו ח"כ יצחק כהן. כחלון וכהן משוכנעים כי הקמת הרשות תאפשר להוציא את הפיקוח על חברות כרטיסי האשראי (לאחר שיופרדו מהבנקים, ע"ב) מידי המפקח על הבנקים בבנק ישראל ולהעבירו לרשות החדשה.