נחשף ב"גלובס": ביג ואהוד בן-ש"ך מפרקים את השותפות בקניאל

ביג תרכוש מידי בן-ש"ך את יתרת הון המניות בקניאל תמורת כ-60 מיליון שקל

מפעל קניאל / צילום: תמר מצפי
מפעל קניאל / צילום: תמר מצפי

כפי שנחשף ב"גלובס", איש העסקים אהוד בן-ש"ך וחברת הנדל"ן ביג מפרקים את השותפות ביניהם בפתח-תקווה. ביג הודיעה היום (ד') לבורסה כי היא רוכשת את יתרת הון המניות של החברה התעשייתית קניאל מידי בן-ש"ך - 49.5% מהמניות, כאשר 49.5% מניות כבר מוחזקות על-ידה. ה-1% הנוסף מוחזק על-ידי קניאל עצמה.

תמורת רכישת המניות תשלם החברה סך כולל של כ-37 מיליון שקל. בנוסף, במסגרת הרכישה, התחייבה ביג לגרום לכך כי קניאל תעשיות תפרע לש"ך הלוואות בעלים שהעמיד בסכום כולל של כ-23 מיליון שקל.

הנדל"ן שמוחזק על-ידי קניאל בכפר-סבא ימשיך להיות בבעלות משותפת של ביג ובן-ש"ך.

באוגוסט 2015 נחשף ב"גלובס" כי הצדדים בוחנים דרכים לפירוק השותפות בחברה, המחזיקה בשתי עתודות קרקע גדולות ויקרות ערך באיזור המרכז, ששוויין מוערך במאות מיליוני שקלים. 

פעילותה התעשייתית המפסידה של קניאל (ייצור אריזות מפח לענף המזון) נמכרה בשלהי 2013, באמצעות הסכם מותנה, ובידי החברה נותרו כיום שתי קרקעות המשמשות את אתרי הייצור: כ-75 דונם ב פתח-תקווה וכ-50 דונם בכפר-סבא. הקרקעות הללו הושכרו לרוכשי הפעילות התעשייתית לתקופה של 5 שנים, כאשר לקניאל הזכות לקצר את התקופה ל-3 שנים לצורך קידום הליכי בנייה של פרויקט מסחר ומשרדים ב פתח-תקווה, ובניית שכונת מגורים של מאות יחידות דיור בכפר-סבא.

ביג, ענקית הנדל"ן המניב שבשליטת יהודה ורוני נפתלי, נכנסה להשקעה בקניאל במהלך 2008 כשרכשה 50% מהמניות מידי אהוד בן-ש"ך תמורת 110 מיליון שקל (זמן קצר לאחר שבן-ש"ך עצמו רכש את חלקם של שותפיו הקודמים בחברה, צדיק בינו ואברהם ביגר).