שובר שוק: הסמארטפון החדש שיימכר ב-14 שקל בלבד

במחיר רצפה: הכירו סמאטרפון חדש ומתקדם יחסית שיימכר במחיר של 14 שקל ■ המכשיר רץ על מערכת הפעלה של אנדרואיד וכולל את כל האפליקציות החשובות, שתי מצלמות ומסך 4 אינץ' ■ כך הוא נראה

חברה הודית בשם Ringing Bells תשיק השבוע את הסמארטפון הזול ביותר בעולם. ה-Freedom 251 ישווק ב-251 רופי, כלומר קצת פחות מ-4 דולר, או 14 שקל ו-32 אגורות.

המכשיר מצויד במסך בקוטר 4 אינץ', מעבד 4 ליבות של 1.3 ג'יגה הרץ, 1 ג'יגה בייט של זיכרון ראם, מצלמה קדמית ומצלמה אחורית. בנוסף הוא מגיע עם אחסון פנימי בנפח 8 ג'יגה בייט שניתן להרחיב ל-32 ג'יגה בייט באמצעות כרטיט מיקרו SD.

על אף המחיר המצחיק שבו הוא משווק, ה-Freedom 251 מריץ מערכת הפעלה מסוג לוליפופ 5.1 של אנדרואיד ומלבד פייסבוק, יו-טיוב, גוגל פליי ו-וואטסאפ, הוא מגיע עם אפליקציות שימושיות לחקלאים ודייגים.

על-פי Ringing Bells, הסמארטפון הזול בעולם מגיע עם אחריות לשנה, וניתן לתקן אותו ב-650 מרכזי שירות ברחבי הודו. החברה תאפשר להזמין את ה-Freedom 251 במחיר של קצת יותר מ-14 שקל, החל מ-18 בפברואר בשש בבוקר ועד ל-21 בפברואר בשעה שמונה בערב, שעון הודו.

לאור מחירו הנמוך, הסמארטפון הזול בעולם עשוי לשחק תפקיד משמעותי בהנגשה של סמארטפונים לעניי הודו - מדינה עם שוק הסלולר השני בגודלו בעולם, שצפוי להגיע להיקף מכירות של 257 מיליון מכשירים ב-2020.