אנליסטים: הכסף החכם מתכונן לחזור לשוק בגדול

"אנחנו נכנסים לשוק כאשר המצב נהיה קשה", אמר לאחרונה בשיחה עם משקיעים ג'וש האריס, אחד ממייסדי ענקית ההשקעות אפולו ■ אנליסטים בקרדיט סוויס מעריכים כי "הכסף החכם" יתמקד בעיקר בהשקעות באג"ח ובסקטור האנרגיה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ד') בעליות שערים חדות זה היום השלישי ברציפות והמשקיעים תוהים האם גל הירידות הגיע לקיצו או שמא מדובר רק בתיקון בתוך שוק דובי. אנליסטים שונים טוענים כי גל הירידות קרוב לסיומו והכסף החכם (הגופים המוסדיים והמשקיעים הגדולים) קרוב להיכנס לשוק ובגדול, כאשר חלקו ניצל את המהומה בשווקים כדי לקנות נכסים בזול.

"אנחנו נכנסים לשוק כאשר המצב נהיה קשה, קונים בזול ומוכרים ביוקר", אמר לאחרונה בשיחה עם משקיעים אחד ממייסדי חברת אפולו ג'וש האריס. "מכרנו כאשר השווקים היו בשיא וכעת, כאשר השווקים בתחתית אנחנו מוכרים פחות ומתחילים לקנות". לפי נתונים של קרדיט סוויס, לאפולו יש הון בהיקף של כ-26 מיליארד דולר שבכוונתה להשקיע.

"מנהלי ההשקעות מוכנים לחזור לשוק", כתב קרייג סיגנטלר, אנליסט בכיר בקרדיט סוויס. סיגנטלר ואנליסטים אחרים בקרדיט סוויס מעריכים שהכסף החכם יתמקד בעיקר בהשקעות באג"ח ובסקטור האנרגיה, שני הסקטורים שנפגעו קשה בגל הירידות האחרון.

גם ענקית ההשקעות בלקסטון "מחממת מנועים" ומתכוונת לשגר את ההון שנותר על הגדר בחזרה לשווקים. סטיב שוורצמן, מנכ"ל הקבוצה אמר בשיחה עם משקיעים לאחר פרסום הדוחות כי החברה רואה ביקוש גבוה לאסטרטגיות השקעה באג"ח, בעוד מרווחי התשואות מזנקים.