הטיפ היומי: השקעה דפנסיבית בשוק האינטרנט האירופי

ברקליס ממליץ על Scout24 במחיר יעד הגבוה ב-15% ממחיר השוק

Scout24 / צילום: אתר החברה
Scout24 / צילום: אתר החברה

חברת האינטרנט Scout24 נסחרת בבורסה הגרמנית (סימול: G24:GR) ושווי השוק שלה הוא 3.1 מיליארד אירו. החברה ממינכן מפעילה זירות אינטרנטיות למסחר בנדל"ן ומכוניות ברחבי אירופה, ובעיקר בגרמניה. סקאוט הונפקה לראשונה בספטמבר 2015.

לאחרונה פרסמה החברה תוצאות ראשוניות לשנת הכספים שהסתיימה, ואלו היו בהתאם לתחזיות השוק ולתחזיות החברה שעודכנו באמצע נובמבר. ב-30 במארס יפורסמו התוצאות המלאות, שיכללו חלוקת הכנסות על בסיס חטיבות הפעילות, וכן תחזית הלאה. לאחר מכן, ב-2 באפריל, תסתיים תקופה ה-lock-up שלאחריה צפויה סחירות רבה יותר במניה.

אנו מאמינים שהשוק החמיר עם מניית סקאוט, שירדה בזמן האחרון. על בסיס מכפיל 25 לרווח הצפוי ב-2016, המניה זולה יותר מחברות הדומות לה, דוגמת Rightmove ו-AutoTrader, שנסחרות במכפיל 26. בנוסף, היא מציעה צמיחה גבוהה יותר ברווח הנקי למניה בשנים 2016-2019 - הצפי אצלה הוא לצמיחה שנתית ממוצעת של 19% לעומת כ-12% אצל השתיים האחרות. כמובן, השוק מודאג מאפשרות של מיתון, אך בתרחיש כזה לדעתנו סקאוט היא אחת האפשרויות הדפנסיביות להשקעה בשוק האינטרנט האירופי. בסביבה של אי-ודאות, יש לה יכולת לספק יציבות ברווח הנקי למניה (עם אפשרות לאפסייד).

לפי התוצאות הראשוניות שפורסמו, סקאוט סיכמה את 2015 עם הכנסות של כ-394 מיליון אירו, מעט מעל תחזיות הקונצנזוס והתחזית שלנו. ה-EBITDA התפעולי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע לכ-190 מיליון אירו, כך ששולי ה-EBITDA היו באמצע טווח התחזיות. ההוצאות ההוניות (CAPEX) הסתכמו ב-19.3 מיליון אירו, והחוב נטו הגיע ל-709 מיליון אירו.

להערכתנו, השווי בו נסחרת החברה משאיר מקום להעלאת המלצות. בהשוואה לחברות דומות בשוק, סקאוט היא הזולה ביותר באירופה ביחס לצמיחה שלה.

תזת ההשקעה שלנו בנוגע לסקאוט היא שמדובר בנכס איכותי במיוחד, עם אסטרטגיה משכנעת והנהלה בעלת הצלחות מוכחות. כאמור, שווי השוק שלה להערכתנו הוא אטרקטיבי. המלצתנו למניה היא "תשואת יתר" ומחיר היעד הוא 33.8 אירו למניה (עלייה קלה מ-33.7 אירו), שמשקף פרמיה של 15.7% על מחיר המניה בגרמניה.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, ברקליס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם