בכיר באוצר: "דברי פלוג נגד התחרות בבנקים מוכיחים שצדקנו"

בכיר באגף התקציבים: "השארת הפיקוח על חברות כרטיסי האשראי בידי בנק ישראל לאחר הפרדתן תהיה כישלון ידוע מראש" ■ "פלוג לקחה את הדיון למקום של 'אני אשת המקצוע'"

אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור
אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור

"דברי פלוג נגד תחרות בשוק האשראי מוכיחים שצדקנו בהתעקשותנו על הוצאת חברות כרטיסי האשראי מפיקוח בנק ישראל", כך אמר היום (א') גורם בכיר באגף התקציבים באוצר בתגובה לדברי נגידת בנק ישראל ביום חמישי האחרון.

לדברי אותו גורם, "השארת הפיקוח על חברות כרטיסי האשראי בידי בנק ישראל לאחר הפרדתן תהיה כישלון ידוע מראש". מדובר באחת המחלוקות הגדולות בין בנק ישראל לאוצר בקרב המלצות ועדת שטרום.

בשיחה עם "גלובס" אמר הבכיר כי "פלוג ניסתה להציג את הדיון כעימות בין דרג מקצועי לדרג פוליטי, ולקחה את הדיון למקום הנוח לה של 'אני אשת המקצוע'". אבל התשובה המקצועית שפלוג לא הציגה היא שהתלות בשני בנקים גדולים יוצרת סיכון סיסטמי מאוד גדול, ולכן ככל שהשוק יהיה מבוזר יותר הסכנה ליציבות תהיה הרבה יותר קטנה".

הגורם הבכיר הוסיף עוד כי "אתה לא שם את כל הביצים בסל אחד. התחרות תבזר את הסיכון ותקטין את התלות בשני גורמים ששולטים שליטה מוחלטת בשוק. הפועלים ולאומי מכתיבי שוק עד הקצה. גם פלוג לא מתווכחת עם חוסר היעילות שיש בבנקים, בעיקר בהיבט של הוצאות תפעול. ברור שהמערכת מאופיינת בחוסר מוטיבציה להתייעלות ולחדשנות טכנולוגית".