פריגו פספסה תחזיות האנליסטים - ו-2.3 מיליארד ד' נחתכו משוויה

חברת התרופות עברה להפסד רבעוני של 107 מיליון דולר ■ המניה השלימה צניחה של 36% מאז השיא שנרשם בעת ניסיון ההשתלטות של מיילן

2.3 מיליארד דולר נמחקו משווי השוק של חברת התרופות פריגו  בסוף השבוע האחרון, בעקבות אכזבה גורפת מהדוחות הכספיים שפרסמה החברה ביום חמישי. מניית פריגו נסחרת כעת בשפל של כ-129 דולר, שמשקף לחברה שווי של 18.8 מיליארד דולר - נמוך ב-36% מהשיא שרשמה באפריל האחרון, כ-203 דולר, כשמיילן ניסתה להשתלט עליה. ההשתלטות נגמרה בכישלון של מיילן, לאחר שבעלי המניות של פריגו העדיפו שתמשיך כחברה עצמאית.

קשה לשפוט לפי רבעון אחד האם ההחלטה של בעלי המניות הייתה מוצדקת, אבל הרבעון הרביעי היה חלש, בעיקר בשל תרומה נמוכה מהצפוי של רכישת אומגה האירופית, שהושלמה ב-2015.

פריגו פספסה את תחזיות האנליסטים, לאחר שרשמה הכנסות רבעוניות של 1.4 מיליארד דולר - צמיחה של 4.6% מהרבעון המקביל - ורווח נקי מתואם של 262 מיליון דולר, שהם 1.8 דולר למניה, כ-13 סנט מתחת לתחזיות האנליסטים. יתרה מכך, על בסיס GAAP, כלומר לפי כללי החשבונאות המקובלים, עברה פריגו להפסד רבעוני בסך 107 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 70.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בכך הסתכמה שנת 2015 עם הכנסות של קרוב ל-5.4 מיליארד דולר, הפסד נקי GAAP בסך 32.8 מיליון דולר ורווח נקי מתואם (NON GAAP) של כ-1.1 מיליארד דולר. מדובר על צמיחה של כ-28% בהכנסות ביחס ל-2014, בעיקר בזכות התוספת של אומגה, אם כי התוספת הייתה נמוכה מהצפוי. ברווח המתואם מדובר על עלייה של 29%.

ב-2016 פריגו מצפה לצמיחה של 25%-29% ברווח הנקי למניה Non-GAAP, והוא יגיע ל-9.5-9.8 דולרים.

"ביצועי שיא"

"הצגנו ביצועי שיא על רקע שנה עמוסה ועל רקע האתגרים הקשורים לשמונה חודשים של ניסיון השתלטות עוינת על החברה", מסר יו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא. "אני רוצה להודות לצוותי הבריאות לצרכן (CHC) ותרופות המרשם על השגת שיאים במכירות השנתיות, כולל עקיפת רף של 1 מיליארד דולר במכירות תרופות המרשם.

"מאז שסגרנו את הרכישה בתחום המוצרים הממותגים בבריאות הצרכן (רכישת אומגה, ש'ח'ו'), המכירות נטו באירו השתפרו, בזכות השקות מוצרים חדשים ורכישת קו מוצרי OTC נוספים. אמנם סגמנט הפעילות הזה לא ענה על הציפיות שלנו, ואנו נוקטים צעדים לטפל בביצועים אלו. אנחנו בטוחים במודל העסקי שלנו וביכולותינו לצמוח ולהמשיך לייצר ערך לבעלי המניות שלנו", הוסיף פאפא.

בתגובה לדוחות הורידו במריל לינץ' את מחיר היעד למניה מ-223 דולר ל-183 דולר, שגבוה ב-41.5% מהמחיר הנוכחי, וההמלצה נותרה ללא שינוי "קנייה". האנליסט סומאנט קולקרני כתב כי למרות האכזבה, הוא נותר בהמלצה חיובית, משום שפריגו נמצאת במעמד טוב בתחומי פעילותה, ומזכיר שהמשקיעים נוטים לשלם פרמיה על המניה, לאור התזרים הגבוה שנוצר מפעילותה בתחומי ה-OTC (תרופות שנמכרות ללא מרשם).

"עם זאת", כותב האנליסט, "חשוב לראות ביצועים חיוביים מרבעון לרבעון, וזה מה שישפיע על המניה כעת". לדבריו, החולשה במניה מהווה דווקא הזדמנות כניסה טובה להשקעה.

מניית פריגו בשנה האחרונה
 מניית פריגו בשנה האחרונה