הטיפ היומי: החדשנות תביא את המניה הזו לשיאים

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצה על מניית רקיט בנקיזר ב"תשואת יתר"

Reckitt Benckiser / צילום: רויטרס
Reckitt Benckiser / צילום: רויטרס

יצרנית מוצרי הצריכה Reckitt Benckiser  נסחרת בבורסה של לונדון לפי שווי שוק של 46.5 מיליארד פאונד. החברה מייצרת חומרי ניקוי, מוצרים לבית, מוצרי טיפוח, מזון ובריאות. נראה שרקיט בנקיזר חזרה לעשות מה שהיא עושה הכי טוב - לצמוח במדינות המתפתחות, להוביל את התעשייה ולהגדיל את שולי הרווח הגולמי ואת תזרים המזומנים שלה.

אז מה חדש? למעשה, החברה איבדה את דרכה בשנים 2009-2012 בשל שילוב של האטה בשווקים, תחרות מתגברת, עלייה בהיקפי השיווק וירידה בפרסום. כל הגורמים האלה הובילו להאטה שנרשמה בהכנסות ובשולי הרווח. במידה מסוימת, החברה "הסתירה" זאת בעזרת הזינוק בעסקי הפארמה ובעזרת רכישה שבוצעה, אך אם מנטרלים את שני הגורמים הללו, אפשר לומר ששולי הרווח הגולמי לא זזו במשך ארבע שנים.

בשלוש השנים האחרונות החברה מיצבה את עצמה מחדש בתחומי הבריאות/היגיינה והרחיקה עצמה מתחום ה"ניקוי", הגדילה את רמות ההשקעה והגבירה את החדשנות. במקביל, היא פעלה לטפל בעלויות שלה. כעת החברה נהנית מהפירות של כל הצעדים שביצעה: שולי הרווח עלו בשנים אלו, ומה שמרשים במיוחד לדעתנו הוא ההתאוששות בעולם המפותח, בניגוד לכל המתחרות שלה.

ההתפתחויות האחרונות לא עברו מתחת לרדאר המשקיעים, והמניה, שנסחרה לפי מכפיל רווח נמוך ב-20% מהשיא של התעשייה, חזרה לרמת המכפילים המקורית.

רקיט בנקיזר מציגה אופטימיות בנוגע להזדמנויות שהיא מזהה בתחום המיזוגים והרכישות, והצמיחה שלה כתוצאה מעסקאות שבוצעו מרשימה.

ייתכן כי התרחבות המכפילים מיצתה את עצמה, אך להערכתנו יש עדיין מקום לביצועי יתר במניה. זאת בזכות צמיחה משופרת בשורת ההכנסות, על רקע חשיפה לקטגוריות מוצרים הצומחות במהירות, וכן היכולת המוכחת להשיג תמחור טוב בעזרת חדשנות - דבר שהוא לדעתנו גורם קריטי בהצלחת החברה בהמשך.

בכל הקשור לתעשייה עצמה, במשך שש-שבע השנים האחרונות ראינו שוק שורי בסקטור התעשייה הלא-מחזורית אליו משתייכת החברה. אנו מעלים את התחזיות שלנו לתוצאות רקיט ב-5%-6%, ובהתאם את מחיר היעד למניה מ-65 פאונד ל-70 פאונד, כ-7.1% מעל מחיר השוק. ההמלצה נותרת "תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם